kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۵۶۳۹
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۳
پایگاه خبری آلمانی تحولات غرب آسیا را تحلیل کرد

غرب در خاورمیانه جنگ می‌کارد اما تروریسم برداشت می‌کند

پایگاه خبری آلمانی نوشته، بحران‌های ایجاد شده در خاورمیانه به ویژه در یمن درست است که به کارخانه‌های اسلحه‌سازی ما رونق داده‌اند اما، متوجه باشیم که غرب از پیامدهای آن در امان نیست و با تهدید جدی تروریسم مواجه است.




پایگاه خبری «فرایتاگ» آلمان در گزارشی با عنوان «کسی که جنگ می‌کارد، تروریسم درو می‌کند» نوشته: «بومرنگ همواره به محل پرتاب باز می‌گردد. این همان چیزی است که در خاورمیانه به وقوع پیوسته است. تهدید تروریسم که در 15 تا 20 سال گذشته در این منطقه گسترش داشته است، نه تنها تهدیدی برای منطقه محسوب می‌شود بلکه غرب را هم با تهدید مواجه کرده است.»
به گزارش فارس، این پایگاه خبری آلمانی در ادامه گزارش خود آورده: «جنگی که غرب در منطقه به راه انداخته است، در ابعاد گسترده‌ای توسعه می‌یابد و از این جنگ، سود‌های میلیاردی ناشی از معاملات تسلیحاتی برای غرب به دست می‌آید. اما این فقط یک بعد ماجراست. در واقع این جنگ از لیبی، سوریه، یمن، عراق تا افغانستان امتداد داشته و مشکلات این جنگ‌ها فقط دامن‌گیر کشورهای یاد شده نیست بلکه جهان را برای غرب نا امن کرده است.»
به نوشته این پایگاه خبری «تهدید دیگری که متوجه جهان غرب است، مسایل بهداشتی و درمانی است. یمن که به دلیل جنگ تضعیف شده، درگیر بیمارهایی است که به صورت اپیدمی گسترش می‌یابند که شامل وبا، دیفتیری، هاری، آنفلونزای پرندگان و... می‌شوند و این بیماری‌ها ممکن است به غرب هم برسد چرا که شرایطی برای مقابله با این بیماری در این کشور وجود ندارد. بر اثر حملات هوایی سعودی‌ها مزارع و مرغداری‌ها نیز از بین رفته‌اند و همین باعث شده تا در تامین مواد غذایی مردم مشکل ایجاد شود که می‌توان از آن با عنوان جنایت جنگی یاد کرد و همه اینها در شرایطی است که این موارد به ندرت در غرب به اطلاع مردم می‌رسد و فقط برای سازمان‌های امدادی مهم است و برای بقیه اهمیت ندارد و به ندرت در صفحه نخست روزنامه‌ها انعکاس می‌یابد.»
در پایان این گزارش می‌خوانیم: «جنگ بحرانی است که انسان ایجاد کرده و پیامدهایی دارد که به مراتب بیشتر از آسیب‌های واقعی خود جنگ است و بسیاری از این موارد را هرگز نمی‌توان پیش‌بینی کرد. این موارد می‌توانند به راحتی منافع دیگر کشورها را تحت‌الشعاع قرار دهند و به عبارتی مانند بومرنگ به همانهایی برگردند که آنها را ایجاد کرده‌اند.»