kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۵۴۰۶
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۵
ابطحی، نماینده خمینی‌شهر خبر داد

بی‌اطلاعی دولت از گزارش دیوان محاسبات کذب است

نماینده مردم خمینی‌شهر به درخواست مناظره دولت با دیوان محاسبات درباره گزارش تفریغ بودجه 95 واکنش نشان داد و ادعای سخنگوی دولت مبنی بر بی‌اطلاعی از این گزارش را تکذیب کرد.


محمدجواد ابطحی نماینده مردم خمینی‌شهر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با‌اشاره به درخواست مناظره دولت از دیوان محاسبات درباره گزارش تفریغ بودجه 95، اظهار کرد: دیوان محاسبات در گزارش تفریغ بودجه 95 همان کاری را انجام داد که در دولت‌های قبلی هم انجام داده بود.
وی متذکر شد: انحراف از بودجه همان چیزی بود که این آقایان بر سر دولت قبل می‌کوبیدند که چرا دولت انحراف از بودجه دارد و قانون‌گریز و قانون‌شکن است اما خودشان هم دچار این مشکل شدند.
نماینده مردم خمینی شهر تصریح کرد: بنده در آبان‌ماه امسال نامه‌ای به دیوان محاسبات راجع به تفریغ بودجه 95 نوشتم، آنها هم طی یک نامه محرمانه 6 صفحه‌ای، مطالبی را به بنده ارائه کردند اما چون محرمانه بود جایی این مسئله را بازگو نکردم و تنها گفتم عملکرد دولت در بودجه 95 مشکل دارد.
ابطحی یادآور شد: چندی پیش در جلسه‌ای که نوبخت در فراکسیون ولایی حضور داشت، این نامه را به وی نشان دادم که کاملا آن را تکذیب کرد، اما توضیحی نداد.
نماینده مردم خمینی‌شهر تاکید کرد: باوجود آنکه بنده این نامه را به رئیس‌سازمان برنامه و بودجه نشان دادم در تعجبم که چرا وی درباره این مسئله اظهار بی‌اطلاعی می‌کند و می‌گوید ‌ای کاش دیوان محاسبات قبل از قرائت گزارش در صحن علنی این مسئله را ابتدا به دولت می‌گفت، در حالی‌که بنده به وی گفته بودم و باید همان لحظه آنان حساسیت پیدا می‌کردند.
وی با تأکید بر اینکه برای رفع مشکلات مملکت باید با قضایا صادقانه روبه‌رو شد، خاطرنشان کرد: هیچ دلیلی وجود ندارد که دیوان محاسبات با دولت درباره این موضوع مناظره کند، دولت به جای مناظره بهتر است اسناد و مدارک خود را در این باره ارائه کند، اما اگر واقعا دولت مصر به انجام این مناظره است، بهتر است به جای هر شخص دیگری آقای روحانی که اهل نقد و انتقاد است، مناظره کند.