kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۵۳۹۴
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۴
در واکنش به تلاش‌های غرب برای تخریب سیدحسن نصرالله

بیروت: روابط دولت لبنان با حزب‌الله استراتژیک است

وزیر خارجه لبنان تاکید کرد، روابط ما با حزب‌الله راهبردی و استراتژیک است و تلاش‌ها برای تخریب روابط ما با این جنبش موفق نخواهد بود وبا شکست مواجه خواهد شد.
سرویس خارجی-

دفتر رسانه‌ای«جبران باسیل» وزیر خارجه و رئیس‌حزب «جریان آزاد ملی» لبنان با انتشار بیانیه‌ای تاکید کرده «تلاش‌ها برای تخریب روابط راهبردی جریان آزاد ملی لبنان با حزب‌الله موفق نخواهد بود وبا شکست مواجه خواهد شد.» این بیانیه در واکنش به اخبار منتشره در مورد مصاحبه جبران باسیل با مجله فرانسوی زبان «مگزین» که در بیروت منتشر می‌شود، صادر شده است. این مجله فرانسوی زبان به تحریف سخنان باسیل در‌باره حزب‌الله پرداخته و در صدد اختلاف افکنی میان دولت و حزب‌الله برآمده بود.
حزب جریان آزاد ملی لبنان این اخبار را «تحریف شده» و «گزینشی از سخنان باسیل» دانسته گفته: «حقیقت این است که وزیر خارجه لبنان در این مصاحبه بر روابط راهبردی و ماندگار ما با حزب‌الله تاکید کرده وگفته که این تفاهم در سطح سیاسی در داخل لبنان بی‌سابقه بوده است و طرفین در مسایل راهبردی همسو هستند.» به گزارش روزنامه مصری الجمهوریه، باسیل در این مصاحبه این را هم گفت که : «ائتلاف با حزب‌الله باید ادامه داشته باشد چرا که این ائتلاف طولانی مدت در زمان حاضر در سطح توافقات سیاسی در لبنان رکورد زده است.»
وزیر خارجه لبنان همچنین تصریح کرد: «جریان آزاد ملی و حزب‌الله در مسایل سیاسی خارجی همسو هستند و در سطح داخلی نیز جریان آزاد ملی در صورت حمله رژیم صهیونیستی و یا حمله تروریستی به لبنان در کنار حزب‌الله خواهد ایستاد.» از سوی دیگر قطار انتخابات پارلمانی در لبنان به حرکت در آمده و ائتلاف‌ها و تفاهم‌های سیاسی جدید در حال شکل‌گیری و حتی برخی از تفاهم‌ها و ائتلاف‌های گذشته در معرض تهدید قرار گرفته‌اند و این سخنان باسیل از این منظر هم قابل ارزیابی است.
تحریم‌های جدید علیه حزب‌الله
وزارت خزانه‌داری آمریکا می‌گوید تحریم‌هایی را علیه شش فرد و هفت نهاد وابسته به حزب‌الله لبنان اعمال کرده است. به گزارش اسکای نیوز، از میان شش نفری که تحریم شده‌اند، چهار تن در لبنان ساکن هستند و دو نفر نیز در عراق هستند. مسئولان آمریکایی می‌گویند این مرحله نخست کمپین علیه حزب‌الله است.