kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۵۳۹۱
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۳
وزیر خارجه ونزوئلا:

وقتی آمریکا با شما دشمنی می‌کند یعنی در مسیر درست حرکت می‌کنید

تنها یک روز پس از اظهارات مداخله‌جویانه وزیر امور خارجه آمریکا در امور ونزوئلا و تشویق علنی ارتش این کشور به کودتا علیه مادورو، مقامات کاراکاس واکنش تندی نشان دادند و اظهارات تیلرسون را به شدت محکوم کردند.

روز پنجشنبه گذشته «رکس تیلرسون» ، وزیر خارجه آمریکا در تور سفر‌های خود در آمریکای لاتین در اظهار نظری مداخله‌جویانه در حین کنفرانس خبری با همتای مکزیکی‌اش از ارتش ونزوئلا به طور رسمی درخواست کرد که در برابر حکومت مادورو شوروش کنند و با کودتا دولت رسمی ونزوئلا را براندازند.
هم نیکولاس مادورو، رئیس‌جمهور ونزوئلا و هم وزیر دفاع این کشور اظهارات تیلرسون را محکوم کردند. حتی مکزیک نیز که هم‌پیمان دولت ونزوئلا نیست تصریح کرد که از راه‌حل غیرصلح آمیز در این کشور آمریکای جنوبی که دچار بحران اقتصادی شده، حمایت نمی‌کند. همزمان «لوئیز ویدگارای»، وزیر خارجه مکزیک اعلام کرد مکزیک در هیچ موردی از گزینه‌هایی که دربردارنده استفاده از خشونت چه از جانب داخل و چه از جانب خارج برای حل مسئله ونزوئلا باشد، حمایت نخواهد کرد. «خورخه آرئاسا» وزیر خارجه ونزوئلا پس از دیدار با «رائول کاسترو» رئیس‌جمهوری کوبا  گفت با هدف تحکیم روابط کشورش با کوبا و تاکید بر همبستگی دائمی میان کاراکاس- هاوانا در برابر تهدیدها و تحریم‌های آمریکا با رائول کاسترو دیدار و گفت‌و‌گو کرده است. سفر وزیر خارجه ونزوئلا به کوبا همزمان با سفر رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا به آمریکای لاتین انجام می‌شود». آرئاسا همچنین در ادامه عنوان کرد. «زمانیکه ترامپ مارا دشمنان خود می‌خواند، این بدان معناست که ما در مسیر درستی حرکت می‌کنیم.اگر رئیس‌جمهوری آمریکا ما را مورد تحسین قرار دهد، ما در مسیر نکبت و بدبختی خواهیم بود.»