kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۵۳۹۰
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۳
سید عبدالملک الحوثی:

مشکل ائتلاف سعودی این است که مقاومت یمن مطیع آمریکا و اسرائیل نیست

دبیرکل جنبش انصارالله یمن مشکل اصلی متجاوزان سعودی با نیرو‌های مقاومت یمن را، «نپذیرفتن خواسته‌های آنان برای اطاعت از آمریکا و اسرائیل و مزدورانشان در منطقه» دانست.

«سید عبدالملک بدرالدین الحوثی»، رهبر جنبش انصارالله یمن در گرامیداشت روز شهید به خانواده‌های شهدای مقاومت یمن درود فرستاد و این روز را به آنها تبریک گفت. رهبر جنبش انصارالله تأکید کرد: «مزدوران در منطقه عربی هیچ‌گونه طرح اصیلی که نشأت گرفته از هویتشان باشد، ندارند؛ چرا که آنها مزدورند. «اماراتی‌ها و عربستانی‌ها وابسته به جبهه آمریکا هستند؛ جبهه‌ای که در زمین فساد کرده و ظلم و جنایت را گسترش داده است.» دبیرکل جنبش انصارالله یمن «مشکل اصلی متجاوزان» با نیرو‌های مقاومت یمن را هم، «نپذیرفتن خواسته‌های آنان برای اطاعت از آمریکا و اسرائیل و مزدورانشان در منطقه دانست».
وی بر ضرورت ثبت و زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا و فداکاری‌ آنها و انتشار این فداکاری‌ها در رسانه‌ها تأکید کرد. سید بدرالدین الحوثی از اقدامات وزارت دفاع یمن هم تشکر کرد و گفت که، «وزارت دفاع به صورت گسترده در همه استان‌ها برای جذب و آموزش نیروها به منظور شرکت در نبرد علیه متجاوزان به یمن تلاش می‌کند تا منطقه‌ای تحت فشار قرار نگیرد». وی در ادامه با ‌اشاره به خیانت علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور سابق یمن گفت: «به‌رغم این خیانت که در نطفه خفه شد، نیروهای انصارالله بسیاری از افراد وابسته به صالح را آزاد کردند» رهبر جنبش انصارالله یمن این را هم گفت که «رسانه‌های متجاوزان به یمن تلاش کردند که نسبت خیانت به همه اعضای کنگره مردمی یمن به رهبری علی عبدالله صالح بدهند، ولی این اعضاء موضع واضحی در قبال اتفاقات و فتنه داشتند.»
الحوثی سپس به درگیری‌های اخیر در عدن‌اشاره کرد و گفت «آنچه در عدن اتفاق افتاد یک بازی‌ بین نیروهای مزدور بود که کشورهای متجاوز این بازی را به گونه‌ای راه انداختند تا در خدمت منافع آنها باشد».
نیروهای مورد حمایت امارات موسوم به «شورای انتقالی جنوب» این هفته با نیروهای وابسته به عربستان در شهر عدن به شدت درگیر شدند و بر اثر این درگیری‌ها ده‌ها نفر کشته و زخمی شدند. الحوثی سپس از مردم سودان خواست از دولتشان بخواهند از اعزام نیروهای خود برای کشتن مردم یمن خودداری کند. رهبر انصارالله در پایان سخنرانی خود تصریح کرد «نیروهای انصارالله و کمیته‌های مردمی با کسانی که به دنبال برادری اسلامی هستند، دوست و برادر بوده جز با کسانی که در صف ‌آمریکایی‌ها ایستاده‌اند.»
واکنش برنده جایزه صلح نوبل
خبر دیگر اینکه، «توکل کرمان» برنده یمنی جایزه صلح نوبل با بیان اینکه محمد بن سلمان ولیعهد سعودی و محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی مرتکب جنایت نسل‌کشی در حق ملت یمن شده‌اند،‌ محاکمه بین‌المللی آنها را خواستار شد.
وی در صفحه فیسبوک خود نوشت: «ائتلاف سعودی-اماراتی به بهانه کودتا علیه مشروعیت در صنعا، اقدام به‌ اشغال ددمنشانه یمن کرده است.» برنده یمنی جایزه صلح نوبل همچنین گفت که قصد دارد از همه فعالان حقوق‌بشر بخواهد، بن سلمان و بن زاید را در دادگاه‌های داخلی اروپا و غیره و نیز دادگاه‌های  بین‌المللی تحت پیگرد قرار دهند.