kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۵۳۸۸
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۳

افزایش 80 برابری حملات پهپادی آمریکا علیه غیرنظامیان

یک رسانه‌ آمریکایی از 80 برابر شدن حملات پهپادی ارتش این کشور در دولت «دونالد ترامپ» علیه غیرنظامیان در نقاط مختلف جهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، پایگاه اینترنتی «مینت پرس» به افزایش 80 برابری حملات کشنده پهپادهای آمریکایی علیه غیرنظامیان در نقاط مختلف جهان از جمله خاورمیانه و آفریقا خبر داد.
این پایگاه در گزارش خود با‌اشاره به وعده‌های انتخاباتی رئیس‌جمهور آمریکا در زمینه کاهش حملات پهپادی نوشت: تنها در هفت ماه نخست ریاست جمهوری ترامپ، رقم کشته‌شدگان غیرنظامی برابر با هشت سال فعالیت «باراک اوباما» رئیس‌جمهور سابق آمریکا شده است.
مینت‌پرس در خاتمه این گزارش نوشت: افزایش آمار حملات پهپادهای آمریکا و مرگ غیرنظامیان، بیشتر به دلیل تصمیم ترامپ و اجازه دادن به سازمان سیا برای این‌گونه حمله‌ها بود.
کاخ سفید پنج‌شنبه گذشته اعلام کرد، رئیس‌جمهور آمریکا امکانات لازم را برای افزایش حملات پهپادها در افغانستان و پاکستان در اختیار فرماندهان آمریکایی قرار داده است. این نخستین بار است که دولت آمریکا به طور رسمی به فرماندهان خود در افغانستان و پاکستان اجازه داد تا بیرون از مرزهای این کشور عملیات نظامی انجام بدهند.