kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۵۲۲۶
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۹
ولایتی:

تحول در علوم انسانی تضمین پایداری آرمان‌های انقلاب اسلامی است

رئیس ‌هیئت امنای دانشگاه آزاد با بیان اینکه علت پیروزی انقلاب اسلامی بازگشت به خودباوری است گفت: تحول در علوم انسانی تضمین‌کننده پایداری آرمان‌های انقلاب اسلامی است.

علی اکبر ولایتی روز گذشته در همایش تحول در علوم انسانی که در دانشگاه آزاد شیراز برگزار شد، اظهار داشت: خودباوری علت اصلی پیروزی انقلاب اسلامی بود و امام خمینی گفتند ما میخواهیم خودمان باشیم، نمی‌خواهیم دیگران بر ما سلطه داشته باشند.
وی با بیان اینکه امروز خودباوری مردم ایران به دیگر کشورهای اسلامی سرایت کرده است، گفت: امروز نه تنها دوستان بلکه دشمنان نیز معتقدند که ایران قدرت اول منطقه است.
ولایتی با تعریف روشنفکری افزود: روشنفکر کسی است که خود به خودآگاهی رسیده باشد و این امر را به دیگران نیز منتقل کند. امروز حشدالشعبی در عراق و حزب‌الله در لبنان به این خودباوری رسیدند.
رئیس‌هیئت امنای دانشگاه آزاد بیان کرد: مردم ایران بعد از 40 سال با وجود مشکلات بسیار در مواقع حساس از انقلاب اسلامی دفاع می‌کنند نشانگر این است که مردم تفکر و زیربنای انقلاب را باور دارند.
وی عنوان کرد: تحول در
علوم انسانی می‌تواند زیربنای آرمانی و ایدئولوژیکی انقلاب را تضمین کند.
ولایتی با بیان اینکه دنیای غرب برای اینکه سلطه‌شان را بر کشورهای جهان سوم تثبیت کنند به علوم انسانی پرداختند، گفت: امروز دعوا بر سر فرهنگ است، رسیدن به خودباوری و خودآگاهی راه نجات است همانگونه که ملت ایران با انقلاب اسلامی نشان دادند که زیر بار سلطه غرب نمی‌روند.