kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۵۱۵۲
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۰

شیخ عیسی قاسم به بیمارستان منتقل شد

جمعیت ملی اسلامی «الوفاق» که بزرگ‌ترین جمعیت مخالف رژیم آل خلیفه در بحرین به شمار می‌رود اعلام کرده حال شیخ عیسی قاسم رهبر شیعیان این کشور به وخامت گراییده و او را به بیمارستان منتقل کرده‌اند.

بنابر اعلام جمعیت الوفاق بحرین، شیخ عیسی قاسم دیروز در پی وخامت حالش به بیمارستان منتقل شده است.
الوفاق می‌گوید اطلاع یافته که وضعیت جسمانی ایشان ۱۰ روز پیش وخیم‌ شده بود اما دولت بحرین اجازه انتقال ایشان به بیمارستان را نمی داد چرا که در حال برگزاری دادگاه نمایشی برای سلب تابعیت ایشان بود!
به گزارش فارس، الوفاق همچنین اعلام کرده دولت بحرین در این مدت نه تنها اجرای عمل جراحی را به تعویق انداخته بلکه همزمان جلسه دیوان عالی را برگزار نموده و مجددا ابزار قضایی خود علیه رهبر شیعیان این کشور را به جریان انداخته است. الوفاق در بیانیه خود همچنین خواستار توقف اقدامات خصومت‌آمیز دولت بحرین در قبال موجودیت تشیع در بحرین و همچنین بازگرداندن تابعیت سلب شده‌ این مرجع بزرگ شیعیان شده است.
نیروهای امنیتی بحرین روز سه‌شنبه با تشدید محاصره منزل شیخ عیسی قاسم در منطقه الدراز حکم دیوان عالی بحرین را به منزل وی تحویل دادند. به موجب این حکم یک سال حبس تعلیقی  و سلب تابعیت بحرینی ایشان تأیید شد.
احکام سنگین علیه 68 جوان بحرینی
رسانه‌‌های محلی بحرین اما از احکام سنگین دادگاه‌های رژیم آل خلیفه علیه انقلابیون این کشور خبر می‌دهند که در پی آن 68 نفر به  اعدام، حبس ابد و سلب تابعیت محکوم شده‌اند. طبق این گزارش 2 جوان بحرینی به اعدام، 19 نفر به حبس ابد محکوم و 47 نفر هم سلب تابعیت شده‌اند. سیستم قضایی غیر مستقل بحرین از آغاز انقلاب ۱۴ فوریه در سال ۲۰۱۱ تاکنون برای انتقام جویی از شیعیان و سرکوب مخالفان و منتقدان رژیم آل خلیفه به خشونت آمیزترین روش های ممکن متوسل شده و با پرونده‌سازی‌های سیاسی، پس از گرفتن اعتراف از قربانیان تحت شکنجه، اشد مجازات در نظرگرفته است.