kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۴۹۸۳
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۳
در گفت‌وگو با یک شبکه انگلیسی

ترامپ: ممکن است اختلافات آمریکا با اتحادیه اروپا به جاهای باریکی کشیده شود

رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی انگلیسی اذعان کرد که آمریکا با اتحادیه اروپا مشکلات فراوانی دارد و ممکن است رابطه این دو به جاهای باریکی بکشد.




روابط اروپا و آمریکا بعد از روی کار آمدن «دونالد ترامپ» همواره مسیر پر تنشی را طی کرده است، به طوری که رهبران اروپا طی یک سال گذشته بارها تاکید کرده‌اند که اروپا باید از زیر چتر حمایتی آمریکا بیرون آمده و به خود متکی باشد. رئیس‌جمهور آمریکا نیز در مصاحبه‌ای که بخش‌هایی از آن منتشر شده از سیاست اتحادیه اروپا در تجارت با آمریکا انتقاد کرده و آن را «خیلی غیرمنصفانه» خوانده است.  ترامپ در این مصاحبه تاکید کرده است «من مشکلات زیادی با اتحادیه اروپا داشته‌ام و ممکن است کار از این لحاظ-یعنی از لحاظ مسائل مربوط به تجارت- به جاهای باریک بکشد.»
طبق گزارش خبرگزاری فرانسه، ترامپ در مصاحبه با شبکه خبری «آی‌تی‌وی» گفته است: «ما نمی‌توانیم محصولاتمان را برای آنها بفرستیم. خیلی خیلی سخت است. با وجود این، آنها محصولاتشان را برای ما می‌فرستند- بدون اینکه مالیاتی در کار باشد؛ مالیات اندکی از آنها گرفته می‌شود. این خیلی غیرمنصفانه است.»
رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر گزارش‌ها درباره ابتلایش به امراض روانی را رد و بار دیگر تکرار کرد که خودش را «نابغه‌ای باثبات می‌داند.» وی گفت: «قبلاً گفته بودم باهوش هستم، ولی گمان می‌کنم این توصیف چندان دقیق نیست.
 باید بگویم من نابغه‌ام» ترامپ درباره مخالفت‌های گسترده با سفرش به انگلیس هم مدعی شد که او در انگلیس محبوب است. وی گفت: «من در انگلستان محبوب هستم. ایمیل‌های زیادی از طرفدارانم از انگلیس برایم می‌رسد. آنها حرف‌هایی که من درباره مسائل امنیتی و مسائل دیگر می‌زنم را دوست دارند.»
تاوان اعتراض
خبر دیگر از آمریکا اینکه بر اساس گزارش‌ها افرادی که در جریان مراسم تحلیف ترامپ یک سال پیش بازداشت شده‌اند در وضعیت اسفباری به سر می‌برند و برخی از آنها ممکن است به 60 سال زندان نیز محکوم شوند.
روزنامه ایندیپندنت در گزارشی به شرح وضعیت نامناسب دستگیر‌شدگان عضو یک گروه مخالف «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا پرداخته که در مراسم تحلیف ریاست‌جمهوری علیه او تظاهرات کرده بودند. رسانه‌های آمریکایی گفته‌اند دستگیرشدگان گروه موسوم به «اخلال در مراسم تحلیف» ممکن است در صورت تأیید جرم با مجازات‌هایی تا60 سال حبس مواجه شوند.
ایندیپندنت به مورد دو نامزد به نام‌های «الیزابث آدریان لاگاسی» و «مایکل وبرمن» ‌اشاره کرده که عضو این  گروه بوده‌اند و در روز مراسم تحلیف ترامپ دستگیر شده‌اند.روزنامه انگلیسی نوشته این دو نفر «در روز دستگیریشان، 9 روز بود که با یکدیگر نامزد شده بودند.
آنها بعد از دستگیری به 6 فقره جرم در ارتباط با اعتراض به مراسم تحلیف ترامپ متهم شده‌اند. حالا آنها به جای برنامه‌ریزی برای ازدواج، در حال بررسی روش‌های حقوقی برای فرار از تحمل 60 سال حبس هستند» به نوشته ایندیپندنت، در حال حاضر حدود 59 نفر از متهمان در ارتباط با این پرونده هستند که تکلیفشان مشخص نیست.
آنها می‌گویند آمریکا از آنها به عنوان درس عبرتی برای نشان دادن سرنوشت مخالفت با ترامپ استفاده می‌کند. آنها گفته‌اند حتی در صورتی که جرمشان احراز نشود، بیش از یک سال را تنها به دلیل اعتراض به رئیس‌جمهور آمریکا در بلاتکلیفی گذرانده‌اند. ایندیپندنت در بخش دیگر این گزارش به شرح وضعیت دیگر متهمانی پرداخته که با تهدیدهای مختلف، اعم از تهدید به مرگ خود یا نزدیکانشان رو به رو شده‌اند. پلیس از اظهارنظر درباره این گزارش خودداری کرده است.