kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۴۸۶۹
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۴

مسابقه مسلمان‌کشی در افغانستان بین آمریکا و طالبان

در ادامه بازی دوطرفه کثیف میان آمریکا و تروریست‌ها در افغانستان، طالبان در پایتخت و جنگنده‌های آمریکایی در استان «غزنی» افغانستان غیرنظامیان را قتل‌عام کردند.

به غیر از گروه تروریستی «داعش» که پس از قتل عام مردم افغانستان، با افتخار مسئولیت آن را به عهده می‌گیرد، طالبان و آمریکا پس از کشتن مردم بی‌گناه، مدعی می‌شوند که نظامیان و شبه‌نظامیان را کشته‌اند! این رویه ناجوانمردانه در افغانستان، به قدری گسترده شده که همه را به ستوه آورده است.آخرین پرده این نمایش خونین و دردآور، دیروز و شنبه در منطقه دیپلماتیک کابل و روستای «قره‌باغ» استان «غزنی» رخ داد. جنایاتی که قاتلانش هرچند لباس‌های متفاوت به تن دارند و دارای ملیت‌های متفاوت هستند، ولی هدف آنها به همره داعش، یکی است: بدنام کردن اسلام. آمریکا کل پروژه‌ حمایت از تروریسم را با همین هدف، کلید زده است و داعش و طالبان هم به خوبی دارند این مأموریت را انجام می‌دهند.جالب است که همه این جنایات در چارچوب راهبرد «برخورد تمدن‌ها» صورت می‌گیرد؛ آمریکا می‌خواهد تعبیر افرادی مثل «فوکویاما» و «هانتینگتون» را در عمل ثابت کند و به همه نشان دهد که آنها درست می‌گفته‌اند و دنیای اسلام، «مشکل فرهنگی» دارد.
در هر حال، آنچه که طی سال‌های گذشته در کابل و قندهار و غزنی و قندوز و دیگر مناطق افغانستان و دنیای اسلام رخ داده و امروز نیز رخ می‌دهد، در چارچوب همین تفکر صورت می‌گیرد؛ تفکری که نقشه راه سلطه آمریکا و غرب بر هست و نیست جهان اسلام است و برای اینکه عملیاتی شود، خون زنان و کودکان مظلوم افغانستان را می‌طلبد. جنایت کابل و غزنی تعبیری جز این ندارد.
افزایش قربانیان انفجار کابل
 به 103 کشته و 235 مجروح
شمار تلفات عملیات تروریستی طالبان در منطقه دیپلماتیک کابل به 103 نفر و تعداد مجروحان نیز به 235 تن رسیده است، دولت افغانستان به احترام قربانیان این حادثه، دیروز را عزای عمومی اعلام کرده بود.
روز شنبه یک تروریست وابسته به طالبان در حالی که یک دستگاه آمبولانس حامل مواد منفجره را به سمت منطقه دیپلماتیک کابل می‌راند به بهانه‌ اینکه بیمار حمل می‌کند، توانست نیروهای امنیتی یک پست ایست و بازرسی را بفریبد و سپس،‌ در پست بازرسی دوم زمانی که مورد سوءظن ماموران قرار گرفت،‌ مواد منفجره داخل آمبولانس را منفجر کند. آمارهای اولیه شمار تلفات و زخمی‌های این حادثه را 40 کشته و 140 مجروح اعلام کرده بود اما براساس خبرهای تکمیلی که دیروز مخابره شد، تعداد کشته‌ها به 103 نفر و مجروحان نبز به  235 تن افزایش یافته است.
علت بالا بودن شمار کشته‌ها و زخمی‌ها، وقوع انفجار در ساعت یک بعدازظهر در چهارراه «صدارت» بوده است. در این ساعت چهارراه مذکور، کاملا شلوغ است و مردم برای دسترسی به دوایر و نهادهای دولتی، در آنجا تردد می‌کنند.
دولت کابل در واکنش به این جنایت طالبان و به احترام کشته‌ها،‌ دیروز را عزای عمومی اعلام کرد.
گروه تروریستی طالبان مسئولیت این انفجار را برعهده گرفت و مدعی شد که بر اثر آن، 80 نیروی پلیس کشته شده است! این درحالی است که براساس گزارش‌های رسمی و با توجه به تصاویری که در مورد زخمی‌ها و محل وقوع انفجار مخابره شده، بیشتر قربانیان این حادثه، غیرنظامی هستند. طی شش ماه گذشته، این دومین انفجار بزرگ در منطقه دیپلماتیک شهر کابل بوده است. تیرماه گذشته نیز یک تانکر حامل پنج تن مواد منفجره در منطقه دیپلماتیک کابل منفجر شد و جان 160 غیرنظامی را گرفت.
جنایت آمریکا
دیروز جنگنده‌های آمریکایی نیز مثل طالبان جنایت کردند و کودکان در حال بازی در زمین فوتبال روستای «قره‌باغ» در استان «غزنی» را با بمب هدف قرار دادند و شش کودک را کشتند.«بلال سروری» خبرنگار مشهور در افغانستان، با انتشار تصویری از این جنایت، به نقل از مردم محلی گزارش داد که کودکان سرگرم بازی فوتبال بودند که هدف قرارگرفتند. آمریکا در آخرین ماه سال گذشته میلادی (ماه دسامبر، 11 آذر تا 11 دی) 455 حمله هوایی در افغانستان انجام داده است. بر اساس گزارش پنتاگون، هر روز به‌طور متوسط، 15 حمله هوایی توسط آمریکایی‌ها در افغانستان صورت می‌گیرد. به  گزارش خبرگزاری صداوسیما،‌ آمریکا طی سال 2017 بیش از 4300 حمله هوایی در افغانستان انجام داده است. این رقم بیش از دو برابر حملاتی است که آمریکا مجموعا در سال‌های 2016 و 2015 در افغانستان انجام داده است.در حملات هوایی آمریکایی‌ها، معمولا غیرنظامیان افغانستان هدف قرار می‌گیرند. مقامات واشنگتن نیز در واکنش به اعتراضات مردم، مدعی می‌شوند این حملات اشتباها صورت گرفته است!