kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۴۸۶۸
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۴

نخست وزیر انگلیس از سوی هم حزبی ها تهدید به برکناری شد

شماری از اعضای ارشد حزب حاکم انگلیس رهبر این حزب و نخست وزیر را تهدید کردند اگر تا سه ماه دیگر شرایط حزب را بهبود نبخشد، به او رای عدم اعتماد خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری فارس، جمعی از اعضای ارشد حزب محافظه‌کار انگلیس ضمن هشدار به «ترزا می» در باره وضعیت نابسامان حزب محافظه کار ، به وی سه ماهه مهلت دادند تا وضعیت حزب را بهبود بخشد.
به نوشته روزنامه گاردین، این جمع از اعضای حزب حاکم نگران هستند که خانم ترزا می محافظه‌کاران را به سوی سقوط پیش می برد.
برخی از اعضای حزب حاکم انگلیس گفتند، در ادامه رهبری شکننده ترزا می، آمار درون حزبی نشان می‌دهد عملکرد فاجعه‌بار خانم می در انتخابات ماه می سال گذشته می‌تواند به رای عدم اعتماد برای رهبری او بر این حزب و در نتیجه کنار گذاشته شدن از نخست وزیری انگلیس، بیانجامد.
این جمع می گویند، حامیان محافظه‌کاران درلندن به شدت کاهش یافته اند.
ترزا می سال گذشته درخواست برگزاری انتخابات زودتر از موعد در کشورش را داد، به این امید که حزب محافظه کار با کسب کرسی‌های بیشتر در پارلمان بتواند قوی‌تر در مذاکرات برگزیت شرکت کند ، اما نتیجه برعکس شد و محافظه‌کاران نتوانستند اکثریت مطلق پارلمان را از آن خود کنند.
در نتیجه این شکست، حزب محافظه‌کار نه تنها کرسی‌های پیشین خود را در پارلمان از دست داد، بلکه مجبور به ائتلاف با یک حزب کوچک ایرلندشمالی برای تشکیل کابینه شد و امتیازات زیادی را به ایرلندشمالی داد.