kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۴۸۲۶
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۶

تحمیق مردم توسط روزنامه حامی دولت بگویید اختیارات ما 15 درصد بیشتر نیست!(خبر ویژه)

یک روزنامه حامی دولت از رئیس‌جمهور خواست با گفتن اینکه اختیاراتش حداکثر 15 تا 20 درصد است، به فرافکنی مسئولیت بپردازد.روزنامه جمهوری اسلامی که مدتی است طیفی از عناصر تجدیدنظرطلب و حامی فتنه در آن حضور دارند با بیان اینکه «مصاحبه تلویزیونی هفته گذشته رئیس جمهور روحانی، تقریباً هیچکس را راضی نکرد. خلاصه حرف‌هایی که درباره این مصاحبه گفته و مطالبی که درباره آن نوشته شده این است که 60 دقیقه وقت رئیس جمهور، مصاحبه کننده، تلویزیون و مردم گرفته شد اما انتظارها برآورده نشد.» نوشت: مهم این است که علت ناکارآمدی این مصاحبه دانسته شود و برای جلوگیری از تکرار این ناکارآمدی راه‌حلی پیشنهاد شود.
نکته این است که شما آقای رئیس‌جمهور روحانی فقط سه سال دیگر وقت دارید و ضمناً قدرت چندانی نیز در اختیار ندارید.
از مجموع قوای سه‌گانه، شما یک قوه را در اختیار دارید که خانه پر آن می‌شود یک سوم قدرت؛ البته با خوشبینی کامل. ولی همین یک سوم هم در اختیار شما نیست، زیرا اولاً اقتصاد کشور به‌گونه‌ای طراحی شده که تقریباً 90 درصد آن در اختیار چند نهاد غیردولتی است. ثانیاً رسانه ملی و سایر رسانه‌ها هم در اختیار دولت نیستند و اگر یک روزنامه دولتی و چند روزنامه حامی دولت وجود دارند، در برابر انبوه رسانه‌هایی که با بودجه‌های سرسام‌آور مشغول ناامید کردن مردم از دولت هستند چیزی بیش از قطره‌ای در برابر یک دریا نیستند. و ثالثاً حتی کارگزاران دولت در دستگاه‌های مختلف به میزان بیش از 70 درصد با دولت هماهنگ نیستند.
نویسنده بی‌نام سرمقاله روزنامه ادامه می‌دهد: با توجه به این واقعیت که فقط بخشی از واقعیت‌هاست، شما آقای رئیس‌جمهور حداکثر 15 تا 20 درصد از قدرت را در اختیار دارید و روشن است که با این میزان از قدرت نمی‌توانید کشور را اداره کنید و پاسخگوی تمام مشکلات و معضلات باشید آنهم در شرایطی که بخش قابل توجهی از بودجه دولت شما در اختیار دستگاه‌ها و کسانی قرار می‌گیرد که مدیریت شما را نقض می‌کنند.
نبوغ به خرج دادن نویسنده این مقاله در حالی است که نزدیک به 80 درصد بودجه کل کشور مستقیماً در اختیار دولت است و در قبض و بسط 20 درصد دیگر نیز نقش مؤثر دارد.
از سوی دیگر هر چند دولت یکی از 3 قوه محسوب می‌شود اما عمده اختیارات اجرایی کشور، نه در اختیار مجلس یا قوه قضائیه بلکه دولت است.
پیشنهاد نویسنده به طرح این ادعا که اختیارات دولت 15 درصد بیشتر نیست، در حالی که آقای روحانی پنج سال ریاست جمهوری خود را می‌گذراند و در تبلیغات انتخاباتی و قبل و بعد از آن، وعده‌های اقتصادی گوناگون به مردم داده و روزنامه‌های حامی دولت از جمله همین روزنامه جمهوری اسلامی نیز با آب و تاب فراوان، آن وعده‌ها را بازنشر داده‌اند. چرا روزنامه بی‌صداقت با مردم، در انتخابات ریاست جمهوری امسال، همین منطق فرافکنانه و مسئولیت‌گریزانه را پیش نکشید بلکه سفت و سخت به تبلیغ آقای روحانی و وعده‌های وی می‌پرداخت. یعنی خبر داشت که او دارای اختیار 15 درصدی است و به تحمیق و فریب مردم مشغول بود؟! وعده‌هایی مانند رفع رکود و بیکاری و تورم و افزایش سطح معیشت مردم به قدری که نیاز به یارانه نداشته باشند و...
همگی در انظار رسانه‌ها و از جمله روزنامه مورد اشاره مطرح شده و اکنون از نگاه مردم مسموع نیست که حامیان دولت پس از نشان دادن در باغ سبز و ارائه انوع وعده‌های چرب و شیرین، اکنون که خرشان از پل انتخابات گذشته، با بهانه‌جویی بگویند مسئولیتی ندارند.