kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۴۷۶۰
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۸

افشاگری روزنامه‌نگار صهیونیست از ترورهای موساد ترور دانشمندان هسته‌ای ایران کار اسرائیل بود

یک خبرنگار صهیونیست حاصل گفت‌و‌گوهای خود با افسران موساد را در کتابی با عنوان «بلند شو و اول بکش» به چاپ رسانده و در آن به صراحت آورده که دانشمندان هسته‌ای ایران را اسرائیل ترور کرده است.

این کتاب، شگردهای کثیف رژیم صهیونیستی را که برای عملیات ترور به کار برده می‌شود فاش می‌کند. این روش‌ها شامل استفاده از خمیر دندان مسموم، هواپیماهای بدون سرنشین، تلفن‌های همراه انفجاری، لاستیک‌های منفجرشونده خودرو از راه دور و... می‌شود.
بلومبرگ با انتشار گزارشی در این باره نوشته، کتاب بلند شو و اول بکش (Rise and Kill First ) نشان می‌دهد اسرائیل در ترور تعدادی از دانشمندان هسته‌ای ایران نقش داشته و تعدادی قطعه یدکی معیوب نیز به تاسیسات اتمی ایران فروخته است. در این کتاب همچنین آمده برخی روسای جمهوری آمریکا از جمله باراک اوباما نیز از روش‌های اسرائیل برای ترور مخالفان استفاده کرده‌اند.
در این کتاب که توسط «رونین برگمان» نوشته شده، می‌خوانیم، اسرائیل در 70 سال گذشته حدود 2700 ترور انجام داده که برخی از آنها به نتیجه نرسیده‌اند. رونین برگمان خبرنگار روزنامه «یدیعوت احارونوت» اسرائیل است که توانسته برخی داستان‌های ترور را از کارمندان موساد، شین‌بت و همچنین ارتش اسرائیل به دست آورد. او نام برخی از آنها را در کتاب آورده و از آوردن نام برخی دیگر خودداری کرده است. در این کتاب 600 صفحه‌ای حدود 2000 مصاحبه آمده و از برخی تاکتیک‌های ترور این رژیم پرده برداشته است.
یکی از منابعی که رونین برگمان در نوشتن این کتاب به آنها استناد کرده، «مئیر داگان» است که 8 سال ریاست موساد را بر عهده داشت و در سال 2016 مرد.
ترور یاسر عرفات
در این کتاب همچنین به وضوح آمده است که رژیم صهیونیستی از روش مسموم‌سازی از طریق‌ اشعه برای از بین بردن یاسر عرفات در سال 2004 استفاده کرده است. این موضوع از سوی اسرائیل رد شده ولی برگمان در این کتاب صراحتا اذعان می‌کند رژیم صهیونیستی در این باره دروغ می‌گوید و این نظارت ارتش اسرائیل است که مانع می‌شود او جزئیاتی که درباره مرگ عرفات می‌داند را شرح دهد. برگمان که پیش از این نیز کتاب‌های متعددی تالیف کرده، اعتراف می‌کند که نهادهای اطلاعاتی اسرائیل کوشیده‌اند، مانع دیدار و گفت‌وگوهای او با کارمندان موساد شوند ولی او در ده‌ها بار با کارمندان موساد دیدار و گفت‌وگو کرده و توانسته با ایهود باراک و ایهود اولمرت دو نخست‌وزیر سابق اسرائیل نیز دیدار کند.
استفاده رؤسای آمریکا
 از شگردهای ترور اسرائیل
نویسنده کتاب سپس می‌گوید جرج بوش و باراک اوباما نیز از روش‌های ترور اسرائیل استفاده کرده‌اند آن هم به کرات. به گفته برگمان بسیاری از روش‌ها و ابزارهای ترور در اسرائیل ساخته و توسعه یافته‌اند. با این حال، برگمان در کتابش نوشته، در طی این سال‌ها برخی از عملیات اسرائیل با شکست مواجه شده و برخی از آنها که با موفقیت به پایان رسید، به ضرر اسرائیل تمام شده است.