kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۴۷۵۴
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۷

شورش در فرانسه بر سر شکلات صبحانه ارزان!

تخفیف در قیمت شکلات صبحانه در فرانسه باعث شورش مردم و هجوم خریداران به سوپرمارکت‌ها شد.

اعلام تخفیف 70 درصدی در قیمت یک نوع خاصی از شکلات صبحانه کافی بود تا مردم فرانسه به سوپرمارکت‌ها هجوم بیاورند. مسئله‌ای که بی‌بی سی از آن تحت عنوان عنوان «شورش» یاد کرده است. بر اساس این گزارش با اعلام تخفیف 70 درصدی در فروش شکلات صبحانه قیمت این محصول را از چهار و نیم یورو به یک یورو و ۴۰ سنت رساند. اما پس از آنکه خریداران برای تصاحب محصول به دعوا با یکدیگر پرداختند، پلیس وارد عمل شد.
یک خریدار به رسانه‌های فرانسه گفت: «مثل حیوان وحشی رفتار می‌کنند، موهای زنی را کشیدند، یک زن مسن یک بسته را روی سر خود برد و دیگری دستش خون‌آلود شده بود.» یک فروشنده هم در اینترمارش به روزنامه پروگرس گفته «ما سعی کردیم (خریداران) را جدا کنیم، اما آنها ما را هل می‌دادند.»
گزارش شده تمامی موجودی این فروشگاه ظرف مدت یک ربع به فروش رفته و یک مشتری هم با چشمی کبود فروشگاه را ترک کرده است.صحنه‌های مشابهی در فروشگاه‌های دیگری در فرانسه مشاهده شده که برخی آن را به «شورش» توصیف کرده‌اند.
وضعیت زندانیان فرانسه
خبر دیگر از فرانسه اینکه خبرگزاري رويترز گزارش داده نهاد بازرسي از زندان هاي فرانسه اعلام کرده نظام زندان هاي اين کشور که شمار زندانيان در آن بسيار زياد است، در پي دو هفته ناآرامي، در آستانه آشوب به سر مي برد.اعلام اين موضوع در حالي است که اعتصاب نگهبانان زندان در فرانسه، آرام آرام در حال فلج کردن نظام زندانها در اين کشور و ايجاد تنش است. تلاش هاي وزارت دادگستري فرانسه نيز براي بازگرداندن آرامش به اوضاع، تا کنون موفقيت آميز نبوده است.
«آدلين هازان» که وظيفه نظارت بر اوضاع 188 زندان فرانسه را به عهده‌دارد در اين باره اعلام کرده: «در صورتي که اين بحران به سرعت پايان نيابد، واقعا نمي توان پيش بيني کرد چه اتفاقي روي خواهد داد.» طبق گزارش‌های دولتی زندان‌هاي فرانسه بيش از 70 هزار زنداني دارد که يکي از بيشترين آمارها در اروپا محسوب مي‌شود.