kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۴۶۷۳
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۸
گزارش تکان دهنده یونیسف از اوضاع مسلمانان روهینگیا

هیچ زن مسلمانی در میانمار از تعرض در امان نمانده است!

معاون ‌اجرایی ‌یونیسف اعلام کرده، اوضاع آوارگان میانمار «واقعاً تکان‌دهنده است» و تقریباً هیچ زن مسلمانی در این کشور از تعرض در امان نمانده است.
سرویس خارجی-

اخیرا اعلام شد بر اساس توافق بین  دولت میانمار و بنگلادش، مسلمانانی که از استان راخین به کشور بنگلادش پناهنده شده‌اند از سه‌شنبه هفته گذشته به تدریج به میانمار بازخواهند گشت.
 اما گزارش‌های متعدد نشان‌دهنده این است که تداوم سرکوب مسلمانان روهینگیایی و تشدید خشونت‌ها علیه آنها مانعی مهم در این مسیر بوده است و مسلمانان به دلیل آماده نبودن شرایط به میانمار بازنگشته‌اند.
به گزارش تسنیم به نقل از شبکه تلویزیونی سی ان ان، حالا «جاستین فورسیت» معاون مدیر اجرایی یونیسف اوضاع آوارگان روهینگیایی میانمار را تکان‌دهنده توصیف کرده است. وی در گفت‌وگو با این شبکه درباره موضوع بازگشت آوارگان روهینگیا به میانمار گفته: «به نظر من اوضاع آوارگان روهینگیایی میانمار بسیار وخیم است و گزارش‌ها و سخنانی که از زبان آوارگان درباره اوضاع استان راخین می‌شنوید، واقعاً تکان‌دهنده است.»به گفته «فورسیت» انتظار می‌رفت برای بهبود اوضاع در راخین میانمار اقداماتی انجام شود، انتظار می‌رفت کشتار روهینگیایی‌ها و تجاوز به زنان و دختران آنها متوقف شود، اما این اتفاق نیفتاده است.  این مقام یونیسف بیان داشته «در واقع بر اساس گزارش‌ها و شواهد موجود تقریبا همه زنان و دختران روهینگیا هدف تجاوز قرار گرفته‌اند، تا زمانی که اوضاع در راخین بهبود پیدا نکند، آوارگان نمی‌توانند از بنگلادش به میانمار بازگردند.»
این مقام سازمان ملل در پایان تاکید کرده: «طبق گزارش‌هایی که وجود دارد، خشونت علیه روهینگیایی‌ها در استان راخین همچنان ادامه دارد و آوارگان روهینگیا همچنان از راخین فرار می‌کنند و از طریق آب وارد بنگلادش می‌شوند. بنابراین ما نمی‌توانیم مردم را به زور به آن سطح از خشونت‌ها بازگردانیم. به زودی باران‌های سیل‌آسای موسمی در منطقه آغاز می‌شود و باید هر چه سریع‌تر فکری برای صدها هزار آواره روهینگیا در بنگلادش شود.»
پیش از این نیز روزنامه ایندیپندنت به نقل از یکی از فعالان حامی اقلیت مسلمانان در میانمار نوشته بود سربازان و غیرنظامیان در میانمار با جمع‌آوری اجساد مسلمانان کشته شده و سوزاندن آنها، سعی دارند قتل‌عام جمعیت مسلمان را پنهان کنند. یک گروه حامی حقوق بشر نیز اعلام کرده نیروهای امنیتی میانمار حدود ۲۰۰ مرد، زن و کودک روهینگیایی را دستگیر و در انباری حبس کردند و سپس آنها را آتش زده و همه را سوزاندند!
گفتنی است، کشورهای غربی و سازمان ملل هیچ اقدام عملی برای جلوگیری از این نسل‌کشی انجام نمی‌دهند.