kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۴۶۷۰
تاریخ انتشار : ۰۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۸

فرانسه برای مقابله با بحران مالی به کلیسافروشی روی آورد

در حالی که رئیس‌جمهور فرانسه در داووس سوئیس وعده پایان بحران اقتصادی اروپا را سر داده است گزارش‌ها از داخل فرانسه نشان می‌دهد بحران به کلیساهای این کشور نیز رسیده و ده‌ها کلیسا برای مقابله با بحران‌ مالی به فروش رفته‌اند.

بسیاری از مقامات ارشد سیاسی و اقتصادی سراسر جهان راهی داووس شده‌اند تا فکری به حال اقتصاد بیمار جهان بکنند. «ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه در سخنرانی خود در این مجمع از «آینده‌ای روشن» برای اقتصاد اروپا خبر داد و گفت: «فرانسه و اروپا به‌زودی شاهد تغییرات چشمگیر اقتصادی و سیاسی خواهند بود.»
اما در حالی که ماکرون از شروع مجدد رونق اقتصادی اروپا در داووس سوئیس خبر می‌دهد گزارش‌ها از فرانسه چیز دیگری را می‌گویند که نشان می‌دهد نه تنها خبری از خروج فرانسه از بحران اقتصادی که از سال 2008‌گریبان این کشور را گرفته نیست بلکه کار در فرانسه به «کلیسا فروشی» نیز کشیده شده است.
بر اساس گزارش‌ها، آگهی فروش کلیساها به سوژه جدید در رسانه‌های فرانسه تبدیل شده به‌طوری که تعجب مردم این کشور را برانگیخته است. هر چند هزینه اداره کلیساها از محل کمک‌های مردمی و یا برگزاری مراسم‌های مذهبی تامین می‌شود اما بحران اقتصادی باعث شده دخل و خرج کلیساها نیز به مشکل بخورد و تنها راه‌حل نیز ظاهرا فروش کلیساها تشخیص داده شده است.
بر اساس گزارش باشگاه خبرنگاران، تاکنون ده‌ها کلیسا در مناطق مختلف فرانسه به فروش گذاشته شده است و تنها در ماه جاری میلادی نیز 250 کلیسا برای فروش گذاشته شده است.به گفته مسئولان فرانسوی چاره‌ای جز فروش کلیساها وجود ندارد و بسیاری از کلیساهای فروخته شده نیز به صورت هتل، رستوران و مهمانسرا درآمده‌اند.  دولت ماکرون که با شعار مقابله با بحران اقتصادی و بیکاری بر سر کار آمد پیش از این نیز با اصلاح قانون کار برای مقابله با بیکاری اعتراضات گسترده‌ای را در سراسر این کشور برانگیخت.