kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۴۵۵۶
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۷

مولر، مسئول «پرونده روسیه» گفته می‌خواهد از خود ترامپ بازجویی کند

رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده ارتباطی «ترامپ – روسیه» براساس گزارش رسانه‌های آمریکایی قرار است این بار از خود ترامپ در مورد این پرونده بازجویی کند. ترامپ متهم است با کمک روس‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا به پیروزی رسیده است.
سرویس خارجی -

پرونده دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا ظاهرا قرار نیست بسته شود. طی یک سال گذشته بارها در رسانه‌های آمریکایی اخبار مربوط به این پرونده و بازجویی از اطرافیان ترامپ منتشر شده اما طی روزهای گذشته زمزمه‌ها در مورد بازجویی از ترامپ نیز مطرح شده است. «رابرت مولر، بازرس ویژه پرونده ارتباطی ترامپ – روسیه» چند روز پیش از «جف سشنز»، دادستان کل آمریکا در ارتباط با این پرونده بازجویی کرده است. رسانه‌های آمریکایی حالا گزارش داده‌اند او اکنون به دنبال بازجویی از خود دونالد ترامپ است. ترامپ روز سه‌شنبه در پاسخ به پرسشی درباره این گزارش گفته: «هیچ نگرانی از بابت این تحقیقات ندارد.»
روزنامه واشنگتن پست روز سه‌شنبه گزارش داد «رابرت مولر» به دنبال بازجویی از خود دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در ارتباط با تصمیمش برای اخراج جیمز کومی، مدیر سابق اف‌بی‌آی و مایکل فلن،‌ مشاور امنیت ملی سابق دولتش است. اخراج این دو مستقیما با پرونده روسیه مرتبط است. با این حال چگونگی این بازجویی مشخص نیست؛ چراکه احتمالا در مذاکراتی میان این بازرس ویژه و تیم حقوقی رئیس‌جمهور آمریکا مورد بررسی قرار خواهد گرفت.
وزارت دادگستری آمریکا تایید کرده «سشنز» به عنوان اولین عضو کابینه ترامپ که مداخله روسیه به نفع ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶ را رد کرده چند روز پیش برای چندین ساعت بازجویی شده و این نشان می‌دهد که تحقیقات رابرت مولر اکنون از هر زمانی به ترامپ نزدیک‌تر شده است. روز سه شنبه تحقیقات مولر هدف حملات شدید نیز قرار گرفت زیرا وزارت دادگستری آمریکا پذیرفت که پیام‌های متنی رد و بدل شده میان دو بازرس اف‌بی‌آی به نام‌های «پیتر استرزوک» و «لیزا پیج» مربوط به یک دوره پنج ماه مفقود شده‌اند! مفقود شدن این پیام‌های شخصی باعث موجی از حملات جمهوری‌خواهان و طرح اتهام سرپوش‌گذاری برای برخی حقایق از سوی آنها شده است.
به اعتقاد کارشناسان، موضوع مداخله روسیه در انتخابات آمریکا باعث تحقیر ساختار سیاسی آمریکا شده است چرا که این کشور زمانی به مداخله در انتخابات کشورهای دیگر شهره بود اما حالا خود قربانی توطئه مشابهی شده است.