kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۴۴۶۳
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۶

محاکمه اسیر 13 ساله فلسطینی در دادگاه رژیم ‌صهیونیستی

رژیم صهیونیستی کوچک‌ترین اسیر فلسطینی را در دادگاه‌ محاکمه و به 4 ماه حبس و جریمه نقدی محکوم کرد!

 

دادگاه رژیم صهیونیستی جلسه محاکمه «عبد الرووف البلعاوی» کوچک‌ترین اسیر فلسطینی در اردوگاه «الدهیشه» را بارها به تعویق انداخته بود اما، بالاخره وی را به 4 ماه حبس به همراه 4 هزار شِکِل (واحد پول اسرائیل) جریمه نقدی محکوم کرد.  بر اساس گزارش رسانه‌های فلسطینی، البلعاوی در دسامبر (آذر) گذشته (2017) در جریان تظاهراتی مسالمت‌آمیز در بیت‌لحم توسط نظامیان رژیم صهیونیستی بازداشت شده بود.
عبدالرووف فقط 13 سال سن دارد. وی برادر یکی از اسرای آزاد شده است و برادر دیگر او به نام «علاء» هم‌اکنون اسیر صهیونیست‌هاست. رژیم صهیونیستی، تنها رژیم در جهان است که هر ساله به طور منظم، ده‌ها کودک زیر 18 سال را در دادگاه‌های نظامی که فاقد روند محاکمه عادلانه است، محاکمه می‌کند. مسئولان رژیم صهیونیستی چندی پیش نیز یک کودک 14 ساله فلسطینی را پس از طی شدن دوران محکومیتش آزاد کرده بود.
اعتصاب عمومي
اعتصاب عمومي در سرزمين‌هاي ‌اشغالي برای یاری قدس نیز از روز گذشته در استان‌های کرانه باختری، قدس ‌اشغالی و غزه آغاز
شده است.
این اعتصاب در مخالفت با سفر «مایک پنس» معاون رئیس‌جمهور آمریکا و محکومیت تصمیم «دونالد ترامپ» در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی برگزار می‌شود. این اعتصاب، فعالیت مراکز تجاری و همه نهادهای رسمی و دولتی به استثنای خدمات بهداشتی و آموزشی را از کار انداخته است.
نیروهای ملی و اسلامی همچنین خواستار حضور در «راهپیمایی خشم» شدند که به زودی در همه شهرها و روستاهای فلسطین برای اعلام تداوم فعالیت‌های انتفاضه «قدس و آزادی» برگزار می‌شود. مغازه‌داران و صاحبان مراکز تجاری غزه نیز به دلیل تشدید اوضاع وخیم اقتصادی دست از کار کشیده و خواهان لغو محاصره این منطقه و ارائه کمک‌های انسانی به غزه شدند.
 به گزارش روزنامه فرامنطقه‌ای «القدس العربی»، به دنبال اعتصاب سراسری صاحبان فروشگاه‌های تجاری و موسسات اقتصادی و نهادهای صنعتی نوار غزه در اعتراض به نابسامانی اوضاع بد اقتصادی، زندگی در این شهر کاملا فلج شده است.
 این اعتصاب پس از آن آغاز شد که غزه به دلیل بحران‌های اقتصادی در اثر محاصره اسرائیل و دودستگی سیاسی داخلی به مرحله فروپاشی رسیده است. فروشگاه‌های تجاری و نهادهای صنعتی و اقتصادی در پاسخ به دعوت نهادهای خصوصی غزه برای به صدا درآوردن زنگ خطر اوضاع بد اقتصادی که غزه از ۱۱ سال پیش تحت محاصره اسرائیل شاهد آن است، به حالت تعطیلی درآمده‌اند.
ديدار مايک پنس از ديوار ندبه
خبر دیگر اینکه «مايک پنس» معاون رئيس‌جمهور آمريکا روز گذشته با بازديد از ديوار ندبه در قدس ‌اشغالي به سفر 48 ساعته‌اش به فلسطين ‌اشغالي پايان داد.
تايمز آو اسرائيل در این باره نوشته بازديد پنس از ديوار ندبه، فلسطيني‌هايي را که پيش‌تر به سبب تصميم دولت دونالد ترامپ در شناسايي قدس ‌اشغالي به عنوان پايتخت اسرائيل عصباني کرده بود، خشمگين‌تر مي‌کند. معاون رئيس جمهور آمريکا در دیدار با بنیامین نتانیاهو تاکید کرده بود «ما همچنان حامی اسرائیل و بزرگ‌ترین دوست تل‌آویو هستیم». وی قدس را پایتخت اسرائیل عنوان کرد!