kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۴۴۶۲
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۶
آمریکا بدون روتوش

سناتور سندرز: هزاران معلول آمریکایی به خاطر نبود امکانات جان می‌دهند

در حالی که ترامپ مشکلات آمریکا را رها کرده و هر روز در مورد امور سایر کشورها اظهار نظر می‌کند و نسخه می‌پیچد، سناتور معروف آمریکایی برنی سندرز گفته هزاران معلول آمریکایی به دلیل نبود امکانات در نوبت مرگ هستند و میلیون‌ها آمریکایی‌ هم از امکانات درمانی بی‌نصیب هستند.




آمریکای بدون روتوش شباهتی به آمریکایی که در رسانه‌ها معرفی می‌کنند نیست. برنی سندرز  سناتور معروف آمریکایی بخشی از این پشت پرده را در حساب کاربری خود بیان کرده و نوشته است: «هزاران معلول آمریکایی به خاطر نبود امکانات جان می‌دهند. ما درباره هزاران معلول آمریکایی که به خاطر نبود دسترسی به موقع به امکانات و نبود امنیت اجتماعی جان خود را از دست خواهند داد صحبت می‌کنیم.»
سندرز در ادامه توئیترش می‌نویسد: «میلیون‌ها آمریکایی از دسترسی به خدمات‌ درمانی محروم هستند. ما درباره 27 میلیون آمریکایی صحبت می‌کنیم که دسترسی آنها به خدمات درمانی روز به روز دشوارتر می‌شود. هنوز هزاران نفر در پورتوریکو بدون برق هستند. ما درباره فراهم آوردن کمک‌های کافی برای مقابله با فجایع طبیعی به مردم تگزاس، فلوریدا، ویرجین آیلند و پورتوریکو یعنی جزیره‌ای که صد‌ها هزار نفر از مردم آنجا بدون برق هستند، صحبت می‌کنیم. جمهوریخواهان توجهی به مشکلات آمریکا ندارند. دیگر کافیست. حزب جمهوریخواه کنترل مجلس نمایندگان، مجلس سنا و کاخ سفید را در اختیار دارد. آن‌ها نباید به بحران‌های بزرگی که این کشور با آن‌ها روبرو است بی‌توجهی کنند.»
بحران داخل کاخ سفید
در خطر بودن جان هزاران معلول آمریکایی تنها مشکل این کشور نیست؛ بر اساس گزارش‌ها دور جدید برکناری‌ها در کاخ سفید در راه است. منابع جمهوریخواه گزارش داده‌اند رئیس‌جمهور آمریکا که  از مصاحبه هفته گذشته «جان کلی» رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید با شبکه آمریکایی «فاکس‌نیوز» به خشم آمده است، درصدد برکنار کردن وی است. «کلی» در این مصاحبه گفته بود قرار نیست دولت ترامپ در تمام امتداد مرز مکزیک دیوار بنا کند و همچنین تصریح کرده بود که رئیس‌جمهور آمریکا پذیرفته مکزیک بودجه ساخت این دیوار را پرداخت نمی‌کند.
رئیس‌ ستاد کارکنان کاخ سفید همچنین گفته بود ترامپ زمانی که این وعده را در دوران تبلیغات انتخابات ریاست‌جمهوری مطرح کرد، نسبت به ابعاد آن مطلع نبود و اکنون نظرش در این مورد تحول پیدا کرده است.
گرچه کلی هنوز ظاهراً از کاخ سفید جدا نشده است اما «ایوانکا ترامپ» دختر و مشاور ارشد رئیس‌جمهور آمریکا ظاهراً درصدد یافتن جایگزینی برای کلی است. ترامپ بعد از مصاحبه «کلی» در شبکه فاکس‌نیوز در واکنش به اظهارات رئیس ستاد کارکنان کاخ سفید در پیامی توییتری نوشت: «بودجه این دیوار (دیوار مکزیک) چه به طور مستقیم و چه غیرمستقیم و چه از طریق بازپرداخت طولانی‌مدت؛ از طرف مکزیک تأمین می‌شود.»
دولت ترامپ موقتا از تعطیلی خارج شد
خبر دیگر از آمریکا اینکه دولت ترامپ موقتا از تعطیلی خارج شد. بر اساس این گزارش مجلس نمایندگان آمریکا  دوشنبه شب بعد از سنا، با 266 رای مثبت و 150 رای منفی طرح تأمین موقت بودجه دولت و رفع تعطیلی دولت فدرال را تصویب کرد. این طرح اکنون برای امضا به دفتر ریاست جمهوری آمریکا فرستاده می‌شود. با این طرح دولت آمریکا بعد از 3 روز،‌ به طور موقت تا 3 هفته از تعطیلی خارج می‌شود.
دولت ترامپ از ساعات اولیه روز شنبه و در پی اختلاف‌نظرهای شدید میان دولت ترامپ و نمایندگان جمهوریخواه سنا با سناتورهای دموکرات بر سر یک برنامه مهاجرتی تعطیل شد. نمایندگان دموکرات گفته‌اند طرح تخصیص کوتاه‌مدت بودجه به دولت آمریکا بایستی شامل مفادی هم برای حمایت از مهاجران جوان بدون مدارک هویتی (موسوم به «رویاپردازان») باشد.