kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۴۴۵۸
تاریخ انتشار : ۰۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۹
موسسه بین‌المللی «کر»

70 میلیون انسان در سکوت خبری از بحران‌های گوناگون رنج می‌برند

بر اساس گزارش یک موسسه بین‌المللی معتبر 70 میلیون انسان در سراسر دنیا در سکوت خبری از معضلات معیشتی جدی و مختلفی از جمله گرسنگی و فقر رنج می‌برند.




موسسه بین‌المللی «کر» روز دوشنبه با انتشار گزارشی اعلام کرده، حدود 70 ميليون نفر در سراسر دنیا از بحران‌هاي انساني رنج مي‌برند. اين گزارش در بخش‌هایی تصریح کرده، میلیون‌ها تن در سراسر دنیا در حالی در وضع نامطلوب به سر می‌برند که هیچ توجه خاصی از سوی امدادرسان‌ها و مجامع بین‌المللی متوجه آنها نیست. نام‌های کشورهایی از جمله؛ اريتره، بروندي، سودان، کره شمالی، جمهوري دموکراتيک کنگو، مالي، ويتنام، حوزه درياچه چاد، جمهوري آفريقاي مرکزي و پرو در این گزارش به چشم می‌خورد.
لوري‌لي دبيرکل موقت «کر» این را هم گفته که وضعیت نامناسب این افراد تقریبا غیر قابل رویت است و اطلاعات اندکی از «وضعیت آنان در سطح افکار عمومی موجود است.» وي در نشست خبري خود به کره شمالی و مشکل خشکسالی این کشور‌اشاره کرد و گفت: «ساکنان کره شمالي که به اندازه کافي غذا دريافت نمي‌کنند و از مشکلاتی در این حوزه رنج می‌برند، 18 میلیون نفر از افرادی را که در جهان با مشکلات مواجه‌اند، تشکیل می‌دهد.» به گزارش رویترز، کره شمالي در ژوئيه گذشته بدترين موج خشکسالي را از سال 2001 شاهد بوده که موجب کاهش شديد محصولات کشاورزي در سال 2017 شده است.
از سویی دیگر کشورهای مختلف آفریقایی با مشکلات متعددی از جمله بحران گرسنگی، کمبود آب و بیماری‌های واگیردار مواجه هستند. بیماری‌های رایج در آفریقا همچون مالاریا که به خاطر نبود بهداشت کافی سایه ترس خود را در سراسر آفریقا پهن کرده، سالانه تعداد زیادی از کودکان را به کام مرگ می‌کشاند.
 قحطی‌های متعدد و بحران آب آشامیدنی نیز از جمله مشکلاتی هستند که در کشورهایی نظیر سودان مردم را با بحران مواجه کرده است. البته بحران‌های انسانی تنها محدود به آفریقا نمی‌شود، چند سالی است که آل‌سعود در یمن نیز وضعیت معیشتی را بسیار مشابه با کشورهای قحطی زده آقریقایی کرده است. مشکلات بهداشتی ناشی از دخالت عربستان در یمن باعث شیوع وبا در این کشور شده و میلیون‌ها زن و کودک را با مسئله جدی سوء تغذیه مواجه کرده است.