kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۴۳۰۵
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۲
در مدرسه عالی شهید مطهری

مراسم بزرگداشت جانباختگان نفتکش «سانچی» با حضور جمعی از مسئولین و مردم برگزار شد

مراسم بزرگداشت جانباختگان نفتکش سانچی با حضور رئیس‌جمهور، رئیس‌مجلس شورای اسلامی، برخی دیگر از مسئولان لشکری و کشوری و مردم در مدرسه عالی شهید مطهری برگزار شد.


 به گزارش ایلنا، در این مراسم علاوه ‌بر خانواده‌های جانباختگان نفتکش سانچی و مردم، حسن روحانی رئیس‌جمهور، علی لاریجانی رئیس‌مجلس شورای اسلامی، سرلشگر جعفری فرمانده کل سپاه، امیر پوردستان رئیس‌مرکز مطالعات راهبردی ارتش، حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی رئیس‌دفتر رهبر انقلاب، معاون اول رئیس‌جمهور، وزرای تعاون، ارتباطات، امور خارجه، دفاع، کشور، دادگستری، راه و شهرسازی، نفت، اطلاعات، علوم، رئیس‌دفتر رئیس‌جمهور، رئیس‌سازمان بازرسی کل کشور، غلامعلی حداد عادل، جمعی از نمایندگان مجلس، مسئولان سفارت چین در ایران و... حضور داشتند.
در ابتدای این مراسم پیام تسلیت مقام معظم رهبری، رئیس‌جمهور، رئیس‌مجلس و مراجع عظام از جمله آیت‌الله نوری همدانی، صافی گلپایگانی، وحید خراسانی و سبحانی قرائت شد.
نفتکش سانچی متعلق به شرکت ملی نفتکش ایران روز شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ با کشتی چینی در آب‌های این کشور برخورد کرد و در اثر انفجار ناشی از این برخورد ۳۲سرنشین آنجان خود را از دست دادند.
بررسي اطلاعات جعبه سياه «سانچي»
سه ماه زمان نياز دارد
مديرعامل شرکت ملي نفتکش ایران گفت: نماینده شرکت و سرکنسول ایران در منطقه حضور دارند و در حال رایزنی و برنامه‌ریزی برای دریافت اطلاعات هستند.
سیروس کیان ارثی به خبرگزاری صداوسیما گفت: بازخوانی اطلاعات دستگاه «وی. دی. آر» یا همان جعبه سیاه نفتکش سانچی به سه ماه زمان نیاز دارد، اما در تلاش هستیم که این کار زودتر صورت گیرد.
کیان ارثی ادامه داد: گروه‌های بررسی فنی در شانگهای حضور دارند و مقرر شد در چند روز آینده اطلاعات جعبه سیاه بررسی شود.
وی افزود: ربات‌های شناور برای شناسایی و بررسی وضعیت کشتی به منطقه اعزام شده‌اند تا در این زمینه مستندسازی شود.
به گفته مدیرعامل شرکت ملی نفتکش، با بازخوانی اطلاعات جعبه سیاه بحث‌های مربوط به بیمه پیگیری خواهد شد.
کیان ارثی درباره اقدامات صورت گرفته برای خانواده‌های قربانیان سانچی گفت: تمام تلاش خود را انجام دادیم و خودمان را در کنار خانواده‌ها می‌بینیم و با تمامی وجود می‌کوشیم هیچ حق و حقوقی از این خانواده‌ها تضییع نشود و آرامش را به خانواده‌ها بازگردانیم.