kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۴۰۴۹
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۱

جرج سوروس: فروپاشی اتحادیه اروپا حتمی است


جرج سوروس پدر انقلاب‌های رنگی می‌گوید: «اتحادیه اروپا در آستانه فروپاشی قرار دارد و در مقابل، روسیه در حال تبدیل ‌شدن به یک قدرت طغیان‌گر بر پایه ملی‌گرایی است».
«جرج سوروس» تاجر و بازرگان صهیونیستی آمریکایی، سرمایه‌گذار و مالک و پایه‌گذار شرکت مدیریت سرمایه «سوروس» و بنیادی به همین نام است که داعیه کارهای فرهنگی، اجتماعی و علمی دارد. وی  از نگاه مجله «فوربس» رتبه بیست و نهم فهرست ثروتمندان جهان را به خود اختصاص داده و در طول 40 سال گذشته بیش از 6 میلیارد دلار به جاهای مختلفی که دوست داشته! کمک مالی کرده است. بسیاری از آمریکایی‌ها «سوروس» را به خاطر پول‌های کلانی که در جریان انتخابات 2004 آمریکا خرج کرد می‌شناسند. در آسیا از  سوروس به عنوان  «پدر انقلاب‌های رنگی» مانند آنچه در اوکراین یا گرجستان اتفاق افتاد، یاد می‌کنند.  اما سوروس درباره خودش می‌گوید‌: «‌اگر روزی مردی وجود داشته باشد که تمام ملاک‌های یک توطئه‌گر جهانیِ صهیونیستیِ الیگارش را داشته باشد، آن مرد من هستم.»(!)
«سوروس» در جدیدترین اظهاراتش در گفت‌و‌گو با روزنامه «فایننشال تایمز» تصریح کرده اتحادیه اروپا در آستانه فروپاشی است. وی با بیان اینکه ملی‌گرایی هم‌اکنون به «ایدئولوژی برتر جهان» تبدیل شده است گفت: «اتحادیه اروپا، نهادی است که در آستانه سقوط ناگهانی است و روسیه هم‌اکنون بر پایه ملی‌گرایی، قدرت طغیان‌گراست.»
گفتنی است برخی گزارش‌ها حاکی از آن است که سوروس علیه دولت «ویکتور اوربان» نخست‌وزیر مجارستان توطئه کرده است و اوربان معتقد است که سوروس شبکه‌ای را برای تضعیف کابینه وی و اعمال نفوذ در سیاست‌های اتحادیه اروپا در بروکسل به وجود آورده است. نخست‌وزیر مجارستان به طور مداوم، سوروس را به دامن‌زدن به بحران پناهجویان در اروپا و تخریب هویت فرهنگی اروپا متهم می‌کند.
«سوروس»، معتقد است درباره نقش شرکت‌ها و بنیادهایش در تحولات سیاسی کشورهای مختلف اغراق شده  اما  «نایجل فاراژ»، سیاستمدار انگلیسی نیز در نشست آبان ماه پارلمان اروپا در استراسبورگ، ضمن انتقاد از نفوذ «جرج سوروس» در بروکسل (مقر اتحادیه اروپا)، تأثیرگذاری وی را بر اتحادیه اروپا «بی‌اندازه» خواند و گفت که با تحقیق درباره «بنیاد جامعه باز» می‌توانیم شاهد بزرگ‌ترین سطح لابی‌گری و ساخت و پاخت سیاسی و بین‌المللی باشیم.به گفته نایجل فاراژ «بنیاد جامعه باز، میلیاردها دلار در اتحادیه اروپا برای تضعیف دولت- ملت‌ها هزینه کرده است». به گفته وی  بنیاد جامعه باز در سال 2016 میلادی 42 جلسه با کمیسیون اروپا برگزار کرده است. این بنیاد همچنین فهرستی از دوستان قابل اعتماد خود در اتحادیه اروپا دارد که تعداد آنها بالغ بر 226 نفر عنوان شده است.