kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۴۰۲۹
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۶

آغاز عملیات دو طرح راه‌سازی در لارستان



سرویس شهرستان‌ها:
عملیات احداث قطعه اول محور جهرم به لارستان و پروژه گردنه نارنجی و حذف تنها گردنه صعب‌العبور محور شیراز- لارستان- بندرعباس آغاز شد.
استاندار فارس در آیین افتتاح و کلنگ‌زنی این طرح‌ها گفت: باید لارستان تا شیراز بزرگراه‌های متصل و نه منقطع احداث شود چون بزرگراه‌های منقطع کانون تصادفات بوده و استان فارس نیز یکی از پرتصادف‌ترین استان‌های کشور می‌باشد و می‌طلبد که در عرصه حمل‌ونقل جاده‌ای و توسعه راه‌های استان و به خصوص در منطقه لارستان بزرگ، با یک نگاه جدی‌تر و تلاش بیشتری دنبال کنیم. اسماعیل تبادار در خصوص مشکلات شرکت سیمان لارستان نیز گفت: خوشبختانه در فاز اول بهره‌برداری این شرکت زمینه اشتغال 200 نفر فراهم شده است  اما متاسفانه توسعه فاز دوم  با وجود خرید تجهیزات و ماشین‌آلات، 4 سال معطل مانده است، که امیدواریم راهکاری را فراهم نماییم که این فاز نیز هر چه سریع‌تر راه‌اندازی شود. مدیرکل راه و شهرسازی لارستان هم در سخنانی گفت: جاده لارستان جهرم و لارستان بندرعباس یکی از محورهای ده‌گانه ترانزیتی و پرخطر و پرتردد می‌باشد و به دلیل اهمیت و جایگاهی که این محورها دارد و جزء مهم‌ترین محورهای شریانی کشور می‌باشد، می‌طلبد که هرچه سریع‌تر این محورها به بهره‌برداری کامل برسد. باقری‌فرد ادامه داد: در محور لارستان جهرم و از سه‌ راه دبیران به سمت شهر لار که 104 کیلومتر می‌باشد، حدود 25 کیلومتر آن به بهره‌برداری رسیده است، 30 کیلومتر آن در دست احداث و 49 کیلومتر آن هنوز به مناقصه نرفته است و این محور که چندی پیش گلنک‌زنی شد نیز به طول 8 کیلومتر می‌باشد که با اعتباری بالغ بر 170 میلیارد ریال به مناقصه رفته است.
وی گفت: در این قطعه 20 ابنیه فنی احداث می‌گردد و مدت پیمان هم یک‌ساله هست. وی از استاندار فارس خواست که برای اتمام این محور از لحاظ تامین اعتبار در اولویت اول استان و وزارت راه و شهرسازی باشد، دوم اینکه آن 49 کیلومتری که به مناقصه نرفته است، کمک شود که مجوز مناقصه صادر شود تا انتخاب پیمانکار و مناقصه انجام شود تا در یک زمانبندی،‌ محور جهرم لارستان به صورت پیوسته به بهره‌برداری برسد. باقری‌فرد همچنین در خصوص مشخصات فنی گردنه نارنجی هم افزود: این محور چهار خطه نارنجی که در کیلومتر 15 محور لارستان جهرم قرار دارد، به طول 4 کیلومتر می‌باشد و برای این طرح مبلغ 300 میلیارد ریال هزینه شده است.