kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۴۰۲۸
تاریخ انتشار : ۲۹ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۶

اتمام پروژه‌های راه‌های آذربایجان شرقی نیازمند اعتبار است



تبریز- خبرنگار کیهان:
در آذربایجان شرقی بیش از 2000 کیلومتر مسیرهای مختلف حمل و نقل در دست اجرا است.
«خیرالله خادمی» مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور گفت: راه‌آهن میانه- تبریز و بخش‌های مختلف منتهی به این پروژه از شریان‌های اصلی شبکه راه‌آهن منطقه و کریدور ترانزیت ریلی شرق و غرب کشور است.
وی افزود: راه‌آهن میانه- تبریز به طول 205 کیلومتر دوخطه در دست اجرا می‌باشد و بخش زیادی از آن از مناطق کوهستانی عبور می‌کند.
خادمی با عنوان اینکه 10 کیلومتر پل(آبرو) در این طرح و 17 کیلومتر تونل و گالری در مد نظر می‌باشد اظهار داشت: عملیات روسازی 115 کیلومتر خط ریلی در حد فاصل 132 کیلومتر میانه- بستان‌آباد به صورت یک خطه در حال انجام بوده و روسازی 17 کیلومتر باقیمانده نیز تکمیل می‌شود.
وی ارزش ریالی پروژه را بیش از 25 هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: بیش از 13 هزار میلیارد ریال هزینه شده و برای اتمام آن حداقل به 5000 میلیارد ریال نیاز است تا به سهمیه بستان‌آباد برسد و 2 هزار میلیارد ریال تخصیص یافته است و با تکمیل و بهره‌برداری طرح در حدفاصل میانه تا بستان‌آباد سفرهای ریلی تهران تا تبریز 100 کیلومتر کاهش می‌یابد.
خادمی گفت: عملیات زیرسازی مرحله اول این طرح در فاصله میانه تا بستان‌آباد به زودی تکمیل می‌شود و این مسیر به صورت یک خطه تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد.