kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۴۰۰۶
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۴
تصحیح یک خبر

پاداش پایان خدمت کارمندان عادی کاهش نمی‌یابد




سرویس سیاسی-
دو عضو کمیسیون تلفیق مجلس در گفت‌و‌گو با کیهان اعلام کردند مصوبه جدید این کمیسیون درباره پاداش پایان خدمت بازنشستگان، مربوط به مدیران دارای حقوق‌های کلان است و پاداش کارمندان عادی کاهش نخواهد یافت.
روز سه‌شنبه 26 دیماه، در صفحه سوم کیهان خبری به نقل از خبرگزاری تسنیم درباره تعیین پاداش پایان خدمت حقوق بازنشستگان منتشر شد که ابهامات فراوانی ایجاد کرد و با واکنش بسیاری از مخاطبان مواجه شد.
خبرگزاری تسنیم در گفت‌و‌گو با جبار کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون تلفیق مجلس آورده بود: «بر اساس تصمیم کمیسیون تلفیق اگر کسی حداقل تا 10 میلیون تومان حقوق و مزایای دریافتی داشته باشد در زمان بازنشستگی خود تنها مبلغ «70» میلیون تومان پاداش پایان خدمت دریافت می‌کند بنابراین دیگر مانند گذشته شاهد اعداد و ارقام بسیار بالایی که تا الان مرسوم بوده نیستیم».
این خبر که نگرانی و ابهامات فراوانی در میان کارمندان ایجاد کرد و مخاطبان بسیاری در تماس با روزنامه کیهان خواستار توضیح بیشتر مسئولان شدند. در همین رابطه و برای روشن شدن ابهامات بوجود آمده، در گفت‌و‌گو با دو تن از اعضای کمیسیون تلفیق این موضوع را پیگیری کردیم.
«جبار کوچکی‌نژاد» عضو کمیسیون تلفیق در گفت‌و‌گو با روزنامه کیهان ضمن تصحیح‌اشتباه صورت گرفته در خبر منتشر شده در خبرگزاری تسنیم، تصریح کرد: مصوبه کمیسیون تلفیق مربوط به تعیین سقف برای پاداش پایان خدمت مدیران است و تغییری در پاداش کارمندان ایجاد نمی‌کند که بر اساس این مصوبه حداکثر پاداش مدیران مقداری بیش از 250 میلیون تومان می‌شود و این درحالی است که پیش از آن برخی مدیران چندین برابر این پاداش پایان خدمت دریافت می‌کردند. وی گفت : پیش از این افرادی برای دریافت پاداش پایان خدمت کلان، میزان حداقل حقوق خود را افزایش داده و در زمان بازنشستگی پاداشهای نجومی تا یک میلیارد تومان هم دریافت می‌کردند که ما برای جلوگیری از سوءاستفاده این افراد، سقف 252 میلیون تومانی برای پاداش مدیران در نظر گرفته‌ایم.
«علی‌اصغر یوسف‌نژاد» دیگر عضو کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی و سخنگوی این کمیسیون نیز در گفت‌و‌گو با خبرنگار سرویس سیاسی کیهان مصوبه اخیر این کمیسیون درباره تعیین سقف پاداش پایان خدمت بازنشستگان اینگونه توضیح داد: بر اساس قانون کسانی که بازنشسته می‌شوند معدل دریافت حقوق 2 سال آخر خدمت آنها ضربدر 30 سال خدمت برای میزان پاداش پایان خدمت و بازنشستگی آنها مورد محاسبه قرار می‌گیرد.
وی افزود: در سال‌های گذشته بر اساس میزان حقوق‌های مختلف از یک میلیون تا 25 میلیون تومانی که برای افراد در نظر گرفته می‌شد، مدیری که 25 میلیون تومان حقوق دریافت می‌کرد رقمی بالغ بر 750 میلیون تومان پاداش دریافت می‌کرد که رقمی ناعادلانه بود.
یوسف‌نژاد در ادامه گفت: بر همین اساس ما در قانون بودجه سال 97 برای جلوگیری از این سوءاستفاده‌ها، برای پاداش پایان خدمت مبنای 7 برابر حداقل حقوق ضربدر 30 سال تا سقف 252 میلیون تومان را در نظر گرفتیم.
 یوسف‌نژاد تاکید کرد: این تعیین سقف برای پاداش پایان خدمت، مربوط به مدیران دارای حقوقهای کلان است و پاداش کارمندان عادی تغییر و کاهش نخواهد یافت.