kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۳۹۵۱
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۶

آغاز جمع‌آوری کتب دینی از کتابفروشی‌های جمهوری آذربایجان!



 
  کميته دولتي امور گروه‌هاي ديني و وزارت کشور جمهوري آذربايجان تا دیروز چهار هزار و 248 کتاب و جزوه و 34 سي‌دي و دي‌وي‌دي حاوي مضامين ديني را از کتابفروشی‌ها جمع‌آوری کرده است.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اینترنتی روزنامه «ینی مساوات»، «کمیته دولتی امور گروه‌های دینی» و «وزارت کشور» جمهوری آذربایجان، در بازرسی‌های مشترک از مغازه‌های فروش کتب و لوازم دینی در شهرهای مختلف این کشور، چهار هزار و 248 کتاب و جزوه و 34 سی‌دی و دی‌وی‌دی حاوی مضامین دینی را مصادره کرده‌اند.
در بازرسی‌های مشترک ماموران «کمیته دولتی امور گروه‌های دینی» و «وزارت کشور» جمهوری آذربایجان در نواحی «نظامی»، «یاسامال» و «قَراداغ» باکو و شهرهای گنجه، شیروان، قُبا، خاچماز و «تَرتَر» جمهوری آذربایجان، تدابیری برای جلوگیری از فروش کتب و جزوات و لوازم دینی در خارج از مغازه‌های دارای مجوز دولتی اتخاذ شده است.
در این بازرسی‌ها همچنین درباره 13 نفر از شهروندان جمهوری آذربایجان به موجب مواد مربوط به فعالیت‌های دینی در قانون کیفری، گزارش رسمی تنظیم و اخطار صادر شده است. در طول سال گذشته نیز، 142 نفر از کسانی که با نقض قانون «آزادی اعتقادات دینی و وجدان» به تبلیغات دینی در جمهوری آذربایجان پرداخته‌اند، تحت پیگرد قرار گرفته‌اند و از آنها پنج هزار و 185 کتاب، 145 عدد سی‌دی و دی‌وی‌دی حاوی صوت یا تصویر، 356 عدد بروشور و مجله و 188 عدد سایر لوازم دینی کشف و مصادره شده است.
در این مدت، همچنین در همین ارتباط، از ‌اشخاص حقیقی و حقوقی فعال در زمینه تبلیغات دینی غیرمجاز، 86 هزار منات جریمه اخذ شده است. جمهوری آذربایجان که روابط بسیار وسیعی با رژیم صهیونیستی دارد موانع بسیار زیادی را در مسیر فعالیت مسلمانان و به ویژه شیعیان ایجاد کرده است.