kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۳۶۷۱
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۸
ائتلاف آمریکایی رسما اعلام کرد

سازماندهی 30 هزار تروریست توسط واشنگتن در شمال سوریه





ائتلاف آمریکایی به اصطلاح ضد داعش از تصمیم خود برای تشکیل  یک نیروی جدید 30 هزار نفری در شمال سوریه خبر داد.
به گزارش خبرگزاری فارس، ائتلاف بین‌المللی تحت رهبری آمریکا موسوم به
« ائتلاف ضد داعش» رسما اعلام کرد ، به همراه گروه‌های معارض سوریه قصد دارد نیروی مرزی جدیدی متشکل از 30 هزار نفر در سوریه تشکیل
دهد.
به نوشته وبگاه شبکه العربیه، ائتلاف آمریکا همچنین افزود، این نیروها بر مرزهای مشترک سوریه با ترکیه وعراق و رودخانه فرات متمرکز خواهند شد.
منطقه‌ای که آمریکا به آن اشاره کرده ، شمال شرق سوریه و مناطق تحت تصرف شبه نظامیان کُرد سوری است.
این شبه نظامیان تحت حمایت مالی و نظامی آمریکا بوده و واشنگتن از آن‌ها برای اشغال شهرهای شمال سوریه حمایت کرده است.
ترکیه با اعتراض به حمایت‌های آمریکا از شبه نظامیان کرد سوریه، خواستار پایان دادن به این حمایت‌ها شده است.
ترکیه بیم از آن دارد که در سایه ضعف دولت سوریه در جنگ با داعش و سایر گروه‌های تروریستی و حمایت‌های تسلیحاتی و مالی آمریکا از شبه نظامیان کرد، شاهد اقلیم کردی دیگری در مرزهای جنوبی خود باشد.
دیدار هیئت آمریکایی با کردها
هیئتی از وزارت خارجه آمریکا به شمال سوریه رفت و با فرماندهان «نیروهای دموکراتیک سوریه» (شبه‌نظامیان کرد) درباره ایجاد نظام فدرال در سوریه،  گفت‌وگو کرد. توطئه آمریکا برای تجزیه سوریه، وارد مرحله جدیدی شد؛ خبرگزاری فارس به نقل از خبرگزاری آناتولی گزارش داد، یک هیئت آمریکایی وارد شمال سوریه شد و از مناطق تحت کنترل «نیروهای دموکراتیک سوریه» یعنی همان کردهای مسلح مورد حمایت آمریکا، بازدید کرد.
بر اساس این گزارش، هیئت فوق که از جانب وزارت خارجه آمریکا اعزام شده بود، با فرماندهان کرد، مسئله تشکیل یک سیستم فدرالی در سوریه را مورد بررسی قرار داده است.
آمریکا قصد دارد در استان‌های «حسکه» و «رقه» سوریه یک دولت خودمختار تشکیل دهد و بخش‌هایی از خاک استان‌های همجوار را نیز به این منطقه خودمختار ضمیمه کند. واشنگتن با هدف عملی کردن این توطئه، از سال 2014 تاکنون 14 پایگاه نظامی و هوایی در مناطق فوق و در داخل خاک سوریه، تأسیس
کرده است.
دولت سوریه بارها از آمریکا خواست نیروهای خود را از خاک سوریه خارج کند. ولی آمریکا به این درخواست، واکنشی نشان نداده است.