kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۳۶۷۰
تاریخ انتشار : ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۸
گزارش خواندنی نیویورک‌تایمز درباره ترامپ

رئیس‌جمهور آمریکا شاید یک روانی نباشد اما یک احمق هست





روزنامه آمريکايي نیویورک تایمز نوشته ممکن است ترامپ مشکل رواني نداشته باشد اما او یک آدم عوضي و احمق هست.
 طی روزهای اخیر موضوع سلامت روانی ترامپ و اظهارات نژادپرستانه‌اش در مورد مهاجران آفریقایی‌تبار و سیاه‌پوست جنجال‌های گسترده‌ای را در آمریکا به راه انداخته است. موضوع بیماری روانی ترامپ بعد از انتشار کتاب «آتش و خشم» مطرح شد و کار به جایی رسید که ترامپ خود اعلام کردم حاضر است تست روان‌شناسی بدهد و ثابت کند روانی نیست.
پايگاه اينترنتي نيويورک تايمز اما درباره تعادل روانی ترامپ در گزارشی به قلم «جفري ليبرمن» نوشته: «من به عنوان رئيس سابق انجمن روانپزشکي آمريکا شديداً بر اين باورم که همکاران روانپزشک و روانشناس من بايد گمانه‌زني‌هاي علني درباره وضعيت رواني رئيس‌جمهور ترامپ را متوقف کنند و از تلاش براي تشخيص علائم احتمالي مربوط به مشکلات رواني از راه دور دست بردارند. موضوع اين نيست که تعادل رواني آقاي ترامپ نبايد ارزيابي شود بلکه کاملا برعکس همه رؤساي‌جمهور بايد ارزيابي شوند. ممکن است ترامپ مشکل رواني نداشته باشد اما او یک آدم عوضي و احمقي هست.»
در ادامه این گزارش آمده: «مسئله فقط رفتار عجيب او نيست، توئيت‌هاي بيش از اندازه‌اش، اظهارات تعجب‌برانگيز و اغلب اوقات متناقض او و گيجي‌اش درباره برخي مسائل از ديگر موارد است. همانطور که قبلا هم نوشته‌ام مشکلاتي مانند روان‌پريشي، فراموشي، افسردگي و اعتياد معمولا در افراد در حيطه سني رؤساي‌جمهور رخ مي‌دهد. اين مشکلات وقتي حاد و شديد شوند به توانايي رئيس‌جمهور در انجام وظايف‌اش لطمه مي‌زنند. در متمم بيست و پنجم قانون اساسي روند انتقال قدرت از رؤساي‌جمهوري که نالايق به نظر مي‌رسند تشريح شده است.»
حق‌السکوت به 100 زن!
اما در گزارش دیگری از فساد اخلاقی گسترده ترامپ؛ استیو بنن استراتژیست سابق کاخ سفید که این روزها به دلیل اظهاراتش در کتاب آتش و خشم شدیدا از سوی ترامپ مورد حمله قرار گرفته فاش کرده که ترامپ به ده‌ها زن برای لو نرفتن روابط نامشروعش حق‌السکوت
داده است!
بر اساس این گزارش بعد از آنکه اخباری منتشر شد مبنی بر اینکه رئیس‌جمهور آمریکا برای فاش نشدن رابطه نامشروعش با یک زن بازیگر، به وی 130 هزار دلار حق‌السکوت پرداخت کرده است، «استیو بنن» رئیس ‌سابق ستاد کارکنان کاخ سفید گفت که وکیل مدافع «دونالد ترامپ» به 100 زن که ترامپ با آنها رابطه نامشروع داشته است، پول پرداخت کرده است. روزنامه انگلیسی «دیلی میل» هم گزارش کرده که استیو بنن تصریح کرد وکلای دونالد ترامپ به 100 زنی که با ترامپ رابطه نامشروع داشتند، حق‌السکوت پرداخت کرده‌اند تا این موضوع را در حین رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا فاش نکنند. این اظهارات بعد از آن اهمیت تازه‌ای پیدا کرد که روزنامه آمریکایی «وال‌استریت ژورنال» گزارش کرد یکی دیگر از وکلای ترامپ به نام «مایکل کوهن»، درست چند هفته قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری 2016، به بازیگر زن، 130 هزار دلار حق‌‌‌السکوت پرداخت کرد و این زن 38 ساله موافقت کرد که به طور آشکارا درباره این قضیه حرفی نزند. وکیل ترامپ به شدت هرگونه رابطه نامشروع موکل خود را انکار کرده است.