kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۳۵۹۳
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۷

اخبار کوتاه از فوتبال



 
  یک باشگاه چینی خواهان جدی انصاری‌فرد
یک باشگاه چینی در طی روزهای گذشته مصرانه در تلاش بوده است تا رضایت باشگاه  المپیاکوس را برای جذب قرضی و یا دائمی کریم انصاری‌فرد را به دست بیاورد. با این حال هنوز با موافقت این بازیکن روبرو نشده است. باشگاه المپیاکوس و سرمربی جدید این تیم یعنی گارسیا تمایلی به فروش ستاره ایرانی خود در فصل نقل‌ و انتقالات زمستانی را ندارد و خود کریم هم به باشگاه اعلام کرده که می‌خواهد تا جام جهانی 2018 روسیه حداقل در آتن بماند.باید ببینیم که مذاکرات تیم چینی که نامی از آن فاش نشده با باشگاه المپیاکوس در روزهای آتی فصل نقل‌ و انتقالات زمستانی به کدام سمت‌وسو پیش خواهد رفت.
باشگاه شارلوا: رضایی را با ۱۰ میلیون یورو هم نمی‌فروشیم
مهدی بیات، مدیر ایرانی شارلوا ضمن تمجید از توانمندی‌های کاوه رضایی عنوان کرد باشگاهش به هیچ قیمتی حاضر به فروش این بازیکن نیست. کاوه رضایی در این فصل با درخشش خود در شارلوا باعث شد که این تیم نتایج خوبی را در لیگ بلژیک به دست بیاورد.
مهدی بیات، مدیر ایرانی باشگاه شارلوا درباره بازیکن ایرانی خود گفت‌: ما از حضور کاوه رضایی کاملا رضایت داریم و باید اعلام کنم که به هیچ قیمت حاضر به فروش او نیستیم، حتی ۱۰ میلیون یورو. رضایی عنصر بسیار مهمی در تیم ما محسوب می‌شود و ما دوست داریم بازیکنان بزرگمان را نگه داریم تا به اهدافمان برسیم تا ببینیم تابستان آینده چه اتفاقی می‌افتد. در ژانویه به هیچ عنوان بازیکنی را نخواهیم فروخت. او در ادامه‌ گفت‌: ما امسال باید حتما جام بگیریم به همین خاطر این قهرمانی در جام حذفی بلژیک هدف نخست ما است. در لیگ هم باید نتایج خوبی کسب
کنیم.
حل مشکل نوراللهی برای بازی در پرسپولیس
احمد نوراللهی که با وجود پایان خدمت سربازی‌اش، با مشکلاتی در این زمینه مواجه بود و نمی‌توانست پرسپولیس را همراهی کند، با تلاش مسئولان باشگاه پرسپولیس مشکلش حل شد.
طی چند هفته گذشته پیگیری وضعیت خدمت سربازی نوراللهی از سوی مدیران  پرسپولیس با جدیت بیشتری دنبال شد و با تلاش‌هایی که در این زمینه صورت گرفت، مشکل صدور کارت پایان خدمت سربازی نوراللهی حل شده است و وی به زودی مجوزهای لازم را دریافت خواهد کرد. به این ترتیب نوراللهی می‌تواند به زودی در ترکیب سرخپوشان به میدان برود. یک منبع آگاه در تیم پرسپولیس که نمی‌خواست نامش فاش شود، این خبر را تأیید کرد و گفت: مشکل نوراللهی برطرف شده است و به احتمال 99 درصد او را از بازی‌های بعدی در اختیار خواهیم داشت.
پایان کار شهباززاده در استقلال
جدایی مهاجم شماره 10 استقلال از این تیم قطعی شد. سجاد شهباززاده بعد از بازی با سپاهان در هفته پانزدهم لیگ برتر هرگز نامش در لیست 18 نفره استقلال قرار نگرفت و به جز یک هفته ای که مصدوم بود، در سایر بازی ها می توانست برای آبی ها به میدان برود.شهباززاده دیروز در شرایطی که بازیکنان ذخیره استقلال به مصاف تیم جوانان این باشگاه رفته است در بازی حضور نداشت تا مشخص شود جدایی اش از این تیم قطعی است. شهباززاده از شروع فصل تا به امروز با مشکلات عجیبی روبرو شده است و مصدومیت های پی در پی باعث شده این بازیکن با کیفیت شرایط خوبی در استقلال نداشته باشد. البته شهباززاده هم اکنون از باشگاه هایی مثل تراکتورسازی و ذوب آهن پیشنهادهای جذابی دریافت کرده است و این بازیکن می تواند با حضور در این تیم ها دوباره اوج بگیرد و به مهاجم آماده سال های گذشته تبدیل بشود.
نوری به پارس جنوبی پیوست
هافبک سابق پرسپولیس و امسال تراکتورسازی با عقد قراردادی به تیم پارس جنوبی پیوست.محمد نوری که قصد جدایی از تراکتورسازی تبریز را داشت با فسخ قرارداد با این تیم دیروز با پارس جنوبی به توافق رسید و تا پایان فصل در این تیم توپ خواهد زد. نوری که قصد داشت با تراکتورسازی فسخ کند، توانست از طریق کمیته تعیین وضعیت برگه فسخ قراردادش با تراکتورسازی را گرفته و راهی پارس جنوبی شود. با این وصف باید گفت نوری با حکم کمیته تعیین وضعیت به عضویت پارس جنوبی درآمد و به نوعی می توان گفت که این حکم حضور او را در جم دو قبضه
کرد.
مسی سالیانه بیش از ۱۰۰ میلیون یورو دستمزد می‌گیرد!
مهاجم بارسلونا پس از تمدید قراردادش سالیانه نزدیک به ۱۲۵ میلیون یورو از باشگاه دریافت می‌کند. ۲۵ نوامبر گذشته لیونل مسی قراردادش را به طور رسمی با بارسلونا تا سال ۲۰۲۱ تمدید کرد.
بر اساس اسناد فوتبال لیکس که مدیا پارت فرانسه منتشر کرده است ارزش قرارداد مسی به ۱۰۴ میلیون یورو افزایش پیدا کرده است. این برای اولین بار در تاریخ است که یک بازیکن چنین دستمزد گزافی را می‌گیرد.اسناد فوتبال لیکس فاش کردند که مهاجم بارسلونا هر سال ۷۱ میلیون یورو (به همراه ۱۵ درصد حق تصویر) دریافت می‌کند. همچنین به خاطر تمدید قراردادش 5/63 میلیون یورو کسب خواهد کرد و اگر تا پایان قراردادش باشگاه کاتالانی را ترک نکند پاداش دریافت و رقمش به ۷۰ میلیون یورو افزایش پیدا خواهد کرد. اگر این پاداش‌ها بین چهار سال تقسیم شوند مسی ۷۱ میلیون دستمزد خواهد گرفت و علاوه بر این سالیانه 8/15 میلیون پاداش به خاطر تمدید قراردادش و 5/17 میلیون یورو به علت وفاداری دریافت خواهد کرد. با در نظر گرفتن این پاداش‌ها، دریافتی ستاره آرژانتینی از باشگاه به ۱۰۴ میلیون یورو می‌رسد.
 با این حال باید به این رقم افزود چون در قرارداد جدید مسی مانند گذشته پاداش‌های زیادی وجود دارد. به عنوان مثال اگر او در ۶۰ درصد بازی‌های بارسا حضور داشته باشد سالیانه 9/1 میلیون یورو دریافت می‌کند. همچنین اگر آبی اناری‌ها بتوانند فاتح لیگ قهرمانان شوند ۱۲ میلیون یورو به دست خواهد آورد. با احتساب این پاداش‌ها و دستمزد‌ها مسی در یک سال می‌تواند بیش از ۱۲۲ میلیون یورو به دست آورد.