kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۳۵۸۷
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۶

مدال برنز مردانی در مسابقات گرند اسلم تکواندو چین



  در پایان هفته سوم نخستین دوره رقابت‌های گرنداسلم تکواندو، دو نماینده ایران به روی شیاپچانگ رفتند که یک مدال برنز حاصل کار آن‌ها بود.
مسابقات هفته سوم نخستین دوره رقابت‌های گرنداسلم تکواندو از صبح دیروز به میزبانی ووشی چین آغاز شد و تیم ملی ایران نیز با دو نماینده در این مسابقات حضور یافت که در پایان یک مدال برنز حاصل کار ملی‌پوشان ایران شد.
در رقابت‌های رده‌بندی ناهید کیانی با حساب ۹ - ۱۴ نتیجه را به «یونتائو ونرن» چینی واگذار کرد تا چهارمین تکواندوکار ایران باشد که از کسب مدال در رقابت‌های گرنداسلم باز مانده است. اما سجاد مردانی تکواندوکار سنگین وزن ایران با حساب ۹ بر ۴ «ودران گولس» از کشور کرواسی را شکست داد و با به دست آوردن مدال برنز، نخستین مدال تیم ایران را کسب کرد. سجاد مردانی تکواندوکار سنگین وزن(۸۰+) تیم ملی ایران ابتدا با حساب ۱۲ - ۱۱ «سئونگ هوآن لی»  از کره جنوبی را شکست داد و سپس با نتیجه ۱۱ - ۹ «رادیک عیسی‌یف» آذربایجانی را در گام دوم از پیش رو برداشت و به مرحله نیمه نهایی رسید. او در این مرحله نماینده کشور روسیه را پیش رو داشت که در راند طلایی نتیجه را به «رمان کوزنتسو» واگذار کرد و به بازی رده‌بندی رسید. اما ناهید کیانی بانوی تکواندوکار ایران پس از دو پیروزی متوالی ۱۹ - ۷ بر «تیانا بوگدانوویچ» از صربستان و ۶ - ۳ بر «جائه یون سیم» کره‌ای، به مرحله نیمه نهایی مسابقات گرنداسلم راه یافت اما در این مرحله در راند طلایی، با حساب ۶ - ۹ نتیجه را به «وانجا استانکویچ» از صربستان واگذار کرد و راهی مرحله رده‌بندی شد اما در نهایت به مدال برنز نرسید و پنجم شد. تاکنون پنج نماینده از هفت سهمیه ایران در رقابت‌های گرنداسلم به روی شیاپچانگ رفته‌اند که تنها یک مدال برنز و چهار حذفی در کارنامه تیم ملی ایران ثبت شده است. میرهاشم حسینی، ابوالفظل یعقوبی، ناهید کیانی و زهرا پوراسماعیل چهار تکواندوکار حذف شده ایران هستند. سجاد مردانی تنها مدال(برنز) تیم ملی ایران را کسب کرده است. دو نماینده باقی مانده ایران فرزان عاشورزاده و ابراهیم صفری در وزن ۵۸- کیلوگرم بخش مردان هستند که  ۳۰ دی ماه در مصاف با حریفان خود به روی شیاپ‌چانگ می‌روند. مسابقات تیمی گرنداسلم نیز در تاریخ هفت بهمن ماه برگزار می‌شود که تیم ایران نیز با هدایت «سید نعمت خلیفه» در این رقابت‌ها حاضر می‌شود.