kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۳۵۸۶
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۶
خودروسازان بدون اکبری به مصاف شمس می‌روند

تقابل شگفتی‌سازان لیگ برتر والیبال در پایتخت




 
 در مهم‌ترین دیدارهای هفته‌ هفدهم لیگ برتر والیبال امروز بانک سرمایه میزبان شهرداری ارومیه است و شمس به مصاف پیکان تهران می‌رود.
هفته‌ هفدهم لیگ برتر والیبال عصر امروز با برگزاری شش دیدار در شهرهای تهران، تبریز، گنبد، ورامین و اردکان پیگیری می‌شود.
در نخستین دیدار هفته‌ هفدهم از ساعت ۱۵ در خانه والیبال بانک سرمایه صدرنشین میزبان شهرداری ارومیه بحران زده است. بانک سرمایه ۴۲ امتیازی  که در هفته‌ گذشته با باخت برابر سایپا فاصله‌شان با نزدیک‌ترین تعقیب کننده به یک برد رسید و در این دیدار خانگی امیدوار است با شکست شهرداری ارومیه دوباره بر نوار برد باز گردد. در مقابل، شهرداری ارومیه که پس از تغییر مدیرعامل باز هم در هفته‌ گذشته برابر خاتم اردکان در خانه مغلوب شد و امیدهایش برای صعود به پلی‌آف کمرنگ‌تر شد.
سه دیدار نیز به طور همزمان ساعت ۱۷:۳۰ آغاز می‌شود که در سالن فدراسیون والیبال شمس میزبان پیکان تهران است. سه امتیاز این بازی علاوه بر تاثیر بالا در شانس صعود دو تیم به پلی‌آف از جهات دیگری نیز حساس است. از یک سو شمس برای نخستین سال است که در لیگ تیمداری می‌کند،  ولی پیکان پر افتخارترین تیم ادوار لیگ برتر است. همچنین خودروسازان پس از قبول سه شکست متوالی دیگر پیمان اکبری را در کنار خود ندارد و باید با مرتضی عهدی در لیگ ادامه‌ دهند. شمس هم که با محمد وکیلی از شانس بالایی برای صعود به پلی‌آف برخوردار است با جوانانش امید دارد از فرصت پیش آمده استفاده کند و با کسب هفتمین برد به جمع هشت تیم بازگردد. پیکان هم با ۱۰ برد و ۲۹ امتیاز در رده چهارم قرار دارد و در صورت باخت هم از جایگاهش تکان نمی‌خورد.
در دیدار دیگر در سالن المپیک، هاوش گنبد به مصاف سایپا تهران می‌رود. این دو تیم در هفته‌ گذشته شگفتی‌ساز شدند و هاوش در تهران موفق شد پیکان را مغلوب  کند و سایپا هم بانک سرمایه صدرنشین را شکست داد. گنبدی‌ها با انجام یک بازی سخت‌کوشانه برابر پیکان نشان دادند که با تکنیک بالایشان می‌توانند در صورت حمایت برابر هر تیمی پیروز شوند. هاوش با شش برد در رده هشتم قرار دارد و با کسب پیروزی می‌تواند به پلی‌آف امیدوار بماند. در مقابل، شاگردان محمد شعبان خمسه همه تیم‌ها را از لب تیغ گذرانده‌اند و در گنبد می‌خواهند با کسب دوازدهمین پیروزی فصل صعودشان به پلی‌آف را قطعی کنند.
در آخرین دیدار، شهرداری ورامین در سالن شهید گل عباسی از تیم انتهای جدولی ساری ۲۱ پذیرایی می‌کند. پس از این که هاوش ترمز محمد ترکاشوند را پس از چند هفته‌ پیروزی کشید، ورامینی‌ها به هیچ عنوان نمی‌خواهند  رده ششم را نیز از دست بدهند. شهرداری ورامین ۲۶ امتیازی در صورت کسب نهمین بردش و شکست کاله می‌تواند به رده پنجم جدول رده‌بندی صعود کند. ساری ۲۱، دوازده امتیازی هم هنوز روزهای بحرانی‌اش ادامه‌ دارد با چهار برد در رده یازدهم قرار دارد و در صورت کسب یک باخت شانس برای صعود به پلی‌آف بیش از پیش کمرنگ‌تر می‌شود.
برنامه کامل دیدارهای هفته‌ هفدهم لیگ برتر والیبال به شرح زیر است:
* بانک سرمایه – شهرداری ارومیه (ساعت ۱۵، خانه والیبال)
* خاتم اردکان – کاله مازندران (ساعت ۱۶، سالن آیت‌الله خاتمی)
* شهرداری تبریز – رعد پدافند کاشان (ساعت ۱۷، سالن شهید اقدمی)
* شمس – پیکان تهران (ساعت ۱۷:۳۰، سالن فدراسیون والیبال)
* هاوش گنبد – سایپا تهران (ساعت ۱۷:۳۰، سالن  المپیک)
* شهرداری ورامین– ساری ۲۱ (ساعت ۱۷:۳۰، سالن شهید گل عباسی)