kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۳۵۸۱
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۴
عضو هیئت‌ رئیسه مجلس شورای اسلامی:

حقوق کارمندان دولت از یک تا 18درصد افزایش می‌یابد




عضو هیئت ‌رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: حقوق کارکنان دولت نسبت به دریافتی‌شان یک تا 18 درصد افزایش می‌یابد.
به گزارش ایرنا، احمد امیرآبادی فراهانی پنجشنبه شب در آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی دفاع مقدس با نام «هشت بهشت» در قم با ‌اشاره به طرح‌های مجلس در تنظیم حقوق‌های دریافتی کارمندان، افزود: در نظر است حقوق وزیران، وکیلان، استانداران و مسئولان ارشد کشور نسبت به حقوق امسال 10 درصد کم شود.
وی با ‌اشاره به اینکه این طرح‌ها از هفته آینده به مجلس ارائه می‌شود، ادامه داد: اضافه شدن 10 درصد حقوق برای تمام کارمندان قابل قبول نیست و فاصله طبقاتی را افزایش می‌دهد.
وی گفت: بخش عمده‌ای از بودجه کشور صرف حقوق و مزایای کارمندان و بازنشستگان می‌شود، به طوری که 101 هزار میلیارد تومان برای حقوق کارمندان دولت و 98 هزار میلیارد تومان برای بازنشسته‌ها در بودجه سال آینده در نظر گرفته شده است.
نماینده قم در مجلس اضافه کرد: هر چه کشور از محل مالیات و نفت درآمد دارد صرف حقوق کارمندان و بازنشستگان می‌شود که این رویه باید در بودجه اصلاح شود؛ البته امسال پیشنهادهایی دادیم تا برای جامعه از نظر برقراری عدالت التیام بخش باشد.
وی در ادامه گفت: روزانه 70 میلیون لیتر بنزین در کشور مصرف می‌شود، در حالی که 100 میلیون لیتر بنزین به فروش می‌رسد، یعنی 30 میلیون لیتر بنزین از کشور قاچاق می‌شود.
امیرآبادی ابراز امیدواری کرد: در سال آینده اقدامات موثری صورت بگیرد تا جلوی قاچاق سوخت و خروج سرمایه از کشور گرفته شود.
وی خاطرنشان کرد: با وجود اینکه قیمت بنزین در کشورهای همسایه مانند ترکیه 60 هزار ریال، افغانستان 48 هزار ریال و پاکستان 42 هزار ریال است، بر اساس مصلحت‌اندیشی قیمت این سوخت برای سال 97 همان 10 هزار ریال در نظر گرفته شده است.  وی با انتقاد از پرداخت کم به موضوع‌های دفاع مقدس، تصریح کرد: یادمان‌های دفاع مقدس را خوب نساخته‌ایم، موزه‌های دفاع مقدس را هنوز خوب توجه نکرده‌ایم و فرهنگ دفاع مقدس که فرهنگی غنی است و می‌تواند مقابل ‌اشرافیگری و تجمل گرایی را بگیرد، خوب تبیین نکرده‌ایم.
وی ادامه داد: اگر به فرهنگ دفاع مقدس توجه و ترویج می‌شد، امروز با مشکلاتی از جمله نوکیسه‌ها و افراد اختلاس گر مواجه نبودیم و مشکلات در کشور خیلی کمتر بود. وی گفت: باید هنرمندان بخش دفاع مقدس حمایت شوند و دولت و مجلس هر چه در این مسیر سرمایه‌گذاری نمایند نتایج بسیار ارزشمندی به دست می‌آید.
آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی فیلمنامه‌نویسی دفاع مقدس با نام «هشت بهشت» در تالار مرکزی شهر قم برگزار شد. این جشنواره با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم و انجمن سینمای جوانان ایران برگزار شد که 300 اثر به دبیرخانه این جشنواره رسید و هشت تن موفق به کسب رتبه‌های برتر شدند.
تجلیل از 2 خانواده شهدای مدافع حرم و اجرای برنامه تلفیقی از موزیک و دمامه زنی از دیگر برنامه‌های این آیین بود.