kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۳۵۵۲
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۸

پوتین: کیم‌جونگ اون در مقابل ترامپ پیروز شده است




  رئیس ‌جمهور روسیه رهبر کره شمالی را سیاستمداری عاقل و بالغ خوانده و گفته: کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در این دور از بازی با آمریکا برنده شده است.
«ولادیمیر پوتین» که پنجشنبه شب در دفتر روزنامه «کامسامولسکایا» به مناسبت روز مطبوعات با خبرنگاران دیدار می‌کرد، گفته، «کیم جونگ اون» در رویارویی هسته‌ای با آمریکا به هدف استراتژیک خود رسید، کره شمالی کلاهک‌های هسته‌ای دارد و موشک‌های این کشور بردی تا حدود 13 هزار کیلومتر دارندکه قادرند هر نقطه از خاک دشمن بالقوه‌ای را هدف قرار دهند.
به گزارش ایرنا، پوتین در‌باره حل مسئله کره شمالی نیز خاطرنشان کرد: «این مسئله باید از طریق گفت وگو و مذاکره حل و فصل شود و رهبر کره شمالی نیز علاقه‌مند است تا اوضاع را آرام کرده و از تشنج خارج شود.» در پی آزمایش‌های موشکی و هسته‌ای کره شمالی تنش میان پیونگ یانگ و واشنگتن افزایش یافت.
علاوه‌بر این، شورای امنیت با صدور دو قطعنامه، تحریم‌های جدیدی علیه کره شمالی وضع کرد که بخش عظیمی از صادرات معدنی و دریایی این کشور و صادرات نفتی به آنجا را هدف قرار داده است. آخرین مذاکرات مستقیم آمریکا و کره شمالی حدود یک دهه پیش و در چارچوب «گفت‌و‌گوهای شش جانبه» صورت گرفت.
کیم جونگ اون پیشتر به دنبال لفاظی‌های رئیس‌جمهور آمریکا، هشدار داده بود که دکمه هسته‌ای روی میزش است و تمام سرزمین آمریکا در برد تسلیحات هسته‌ای ما قرار دارد.
ترامپ نیز در پاسخ گفته بود که وی نیز یک دکمه هسته‌ای دارد که بسیار بزرگتر از دکمه کره شمالی است و دکمه  او کار هم می‌کند.