kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۳۵۵۱
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۸
اردوغان خبر داد

ارسال ۴۹۰۰ کامیون حامل سلاح برای تروریست‌ها توسط آمریکا در سوریه





رئیس‌جمهور ترکیه از ارسال ۴۹۰۰ کامیون حامل سلاح توسط آمریکا برای گروه‌های تروریستی در سوریه خبر داد.
به گزارش خبرگزاری تسنیم، رجب طیب اردوغان  اعلام کرد: آمریکا 4900 کامیون حامل سلاح برای حمایت از گروه‌های تروریستی به شمال سوریه فرستاده است.
وی افزود: بین ما و آمریکا همکاری راهبردی وجود دارد و ما باید برای مبارزه با تروریسم با آمریکا همکاری کنیم، اما آن‌ها با سلاح از تروریست‌ها حمایت می‌کنند و بنابراین، این کشور  باید در سیاست‌های خود تجدید نظر کند.
اردوغان گفت: آمریکا به ما دروغ می‌گوید، اما کسی نمی‌تواند ما را فریب دهد، ما اقدامات لازم برای از بین بردن تروریسم در سوریه را انجام می‌دهیم.
رئیس‌جمهور ترکیه تاکید کرد: تمام سلاح‌هایی که آمریکا ارسال کرده، فروخته شده و برخی از این سلاح‌ها علیه ما در عراق استفاده می‌شود.
اردوغان اخیرا گفته بود: شمال سوریه تهدیدی مستمر علیه ترکیه به شمار می‌رود و ما هرگز اجازه ایجاد گذرگاهی تروریستی در آنجا را نخواهیم داد.
وی در سخنان خود در جمع اعضای حزب‌ عدالت و توسعه مدعی شد: ما 3000 تروریست داعشی را در سوریه به هلاکت رسانده‌ایم و می‌توانیم بقیه تروریست‌ها را نیز در شرق (سوریه) و در عراق از بین ببریم.
انهدام پهپادها
به گزارش ایسنا، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیروهای روسیه در سوریه طی عملیات ویژه‌ای موفق شدند گروه مسلحی که در تاریخ ۳۱ دسامبر سال ۲۰۱۷(10دی) اطراف پایگاه هوایی حمیمیم را با پهپاد هدف قرار داده بودند، شناسایی و طی عملیاتی آنها را نابود کنند.
طبق این بیانیه ، در عملیات مذکور گروهی از نیروهای ویژه روسیه موفق شدند موقعیت این افراد مسلح خرابکار را در نزدیکی مرزهای غربی استان ادلب شناسایی کنند. این نیروها با کنترل مداوم موقعیت شناسایی شده به وسیله پهپاد، سلاح مناسب برای هدف‌گیری این مرکز را انتخاب کردند و پس از ورود تروریست‌ها به این موقعیت ، آنها را در حال سوار شدن به اتوبوسی هدف قرار دادند و همه تجهیزات و محل اختفای آنها را از بین بردند.
همچنین مرکز اطلاعات نظامی روسیه اعلام کرد، نیروهایش موفق به شناسایی محل راه‌اندازی و استقرار پهپادهای مذکور در استان ادلب شده و آنها را هدف قرار داده و نابود کردند. وزارت دفاع روسیه در بیانیه خود اشاره‌ای به تاریخ اجرای این عملیات ویژه نکرد.
وزارت دفاع روسیه پیشتر از هدف قرارگرفتن پایگاه هوایی‌ حمیمیم واقع در استان لاذقیه و کشته‌شدن دو نیروی نظامی در جریان این حمله خبر داده بود.
همچنین گروهی مسلح در تاریخ ششم ژانویه (16 دی) به پایگاه دریایی روسیه در شهر طرطوس حمله کرده و برای اولین بار از پهپاد برای این حمله استفاده کردند.
روسیه اعلام کرد که این حمله با موفقیت دفع شده و طی آن هفت فروند پهپاد سرنگون و شش پهپاد دیگر به کنترل نیروهای روس در آمدند.