kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۳۵۴۹
تاریخ انتشار : ۲۳ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۴

کوتاه از سراسر جهان


 
  یونان
رویترز: حدود 20 هزار نفر از شهروندان یونانی در اعتراض به قانونی که فردا قرار است در پارلمان این کشور تصویب شود، تظاهرات کردند. در صورت تصویب این قانون، اعتصاب در یونان به شدت محدود خواهد شد و اتحادیه‌های کارگری برای راه‌اندازی اعتصاب، با محدودیت‌های زیادی روبرو می‌شوند.
پلیس یونان برای متفرق کردن تظاهرکنندگان، از گاز اشک‌آور استفاده کرد.
شیلی
ایکنا: در آستانه سفر پاب «فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان به کشور شیلی، سه کلیسای شیلی هدف انفجار بمب قرار گرفتند. در ارتباط با تلفات و یا خسارات احتمالی این حملات گزارشی منتشر نشده است. بر روی دیوارهای این سه کلیسا نیز شعارهایی علیه سفر پاپ نوشته شده بود. تا عصر دیروز هیچ فرد و یا گروهی مسئولیت این حملات را برعهده نگرفت. رئیس پلیس سانتیاگو، گروه‌های فاشیست را مسئول این انفجارها دانست.
ایتالیا
خبرگزاری صدا و سیما: کارکنان دو خط مترو و چندین خط اتوبوسرانی شهر رم، روز جمعه دست به اعتصاب زدند. این اعتصاب در اعتراض به توافقنامه نجات «شرکت حمل و نقل عمومی رم» از ورشکستگی صورت گرفت. هرچند در مورد مفاد و طرف دیگر این توافقنامه، گزارشی نرسیده، ولی احتمالا شرکت مذکور می‌تواند از حقوق کارکنان بکاهد و یا شماری از نیروهای خود را اخراج کند.
واتیکان
سومریه نیوز: «نیچروان بارزانی» نخست‌وزیر اقلیم کردستان عراق در دیدار با پاپ «فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان در واتیکان، از وی خواسته برای حل بحران اقلیم و رفع تیرگی روابط اقلیم و دولت عراق، میان اربیل و بغداد میانجیگری بکند. در پی برگزاری همه‌پرسی غیرقانونی سوم مهر در منطقه اقلیم، روابط میان بغداد و اربیل، به تیرگی گرایید. این دومین دیدار میان نیچروان بارزانی و پاپ از سال 2015 تاکنون است.
یمن
تسنیم: نیروهای ارتش یمن(وابسته به انصارالله) حملات خود را در استان‌های «جیزان»، «نجران» و «عسیر» در جنوب عربستان تشدید کرده‌اند. در تازه‌ترین این حملات، هفت نظامی سعودی به هلاکت رسیدند. نیروهای سعودی علی‌رغم اینکه به تجهیزات مدرن مسلح هستند، در برابر نیروهای جان برکف یمنی، عاجز هستند و انگیزه‌ای برای جنگیدن ندارند.
سوریه
فارس: ارتش سوریه و نیروهای مقاومت 13 روستای دیگر را در منطقه جنوبی استان «حلب» از اشغال عناصر «جبهه النصره» خارج کردند. از استان «ادلب» نیز خبر رسیده، نیروهای دولتی و مقاومت دو محور جدید برای تصرف فرودگاه «ابوظهور» گشوده‌اند. این فرودگاه احتمالا به زودی از عناصر «جبهه النصره» پس گرفته می‌شود.
روسیه
خبرگزاری تاس: بر اساس آخرین نظرسنجی که توسط «بنیاد سنجش افکار عمومی روسیه» صورت گرفته، حدود 81 درصد افرادی که قصد دارند در انتخابات آتی ریاست جمهوری(27 اسفند) شرکت کنند، به «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور فعلی این کشور رای خواهند داد. ایستادگی پوتین در برابر ناتو و آمریکا، از جمله مهم‌ترین علت‌های اقبال مردم روسیه به وی عنوان شده است.