kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۳۴۹۹
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۸
حجت‌الاسلام صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه تهران:

با روحیه‌های اشرافی نمی‌توان مشکلات را حل کرد





امام جمعه موقت تهران راه حل مشکلات کشور را دوری از روحیه اشرافی‌گری و توجه به تمام اقشار جامعه عنوان کرد.
به گزارش فارس، حجت‌الاسلام کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی جمعه تهران با اشاره به فتنه 96 ابراز داشت: فتنه را آرزو کنید زیرا که فتنه چهره‌های منافق را هویدا و نابود می‌کند، این آشوب‌ها دوست و دشمن را نشان می‌دهد و در این فراز و نشیب‌ها گوهر افراد جامعه نمود پیدا می کند.
وی گفت: آشوب‌های اینچنینی طرح آمریکا و صهیونیسم و با پول عربستان و پادوهای آنان است که در راس آن منافقین بدبخت و آواره بودند که از خود بریده و به بیگانگان پناهنده شدند و پادویی آنها را برعهده گرفتند.
امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: ما دشمنان خائن قسم‌خورده‌ای داریم که چشم دیدن دین خدا را ندارند و استقلال هیچ کشوری را برنمی‌تابند، این دشمنان 40 سال از ملت ما تودهنی خوردند و مردم همواره در مقابل توطئه‌های آنان مقاومت کردند و مشت محکمی بر دهان آمریکا زدند و از این به بعد هم هرگاه آمریکای گرفتار توهم، جهالت، سردرگمی در اثر سیلی‌هایی که از مسیر مقاومت دارد، هوس کرد و قصد برهم زدن آرامش انقلاب اسلامی را داشت، بداند باز هم از ملت ما تو دهنی خواهد خورد و با مشت‌های گره کرده عاشقان شهادت مواجه خواهد شد.
حجت‌‎الاسلام صدیقی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه خاطرنشان کرد: ما تا هستیم و دین داریم، ارزش‌های دینی‌مان را مهم می‌دانیم و تا زمانی که شرف و استقلال‌مان حاصل از خون شهیدانمان است اصرار داریم که دشمن عنادش را روزافزون می‌کند و دست از سر ما برنمی‌دارد؛ لذا باید انقلابی بمانیم.
وی با بیان اینکه با روحیه‌های اشرافی نمی‌شود خلأهای مملکت را پر و مشکلات کشور را حل کرد، اظهار داشت: قطعا با اشرافی‌گری و روحیه‌های اینچنینی امکان اداره کشور وجود ندارد و باید به تمام اقشار جامعه توجه شود.
امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی باید کم‌کاری‌ها و فسادها را مورد نظارت بیشتری قرار دهد، گفت: در کمیسیون‌های تخصصی مجلس هم باید تعقیب‌هایی وجود داشته باشد و مجلس همواره مشکلات را رصد کند و باید نشان دهد که نمایندگان وکلای مردمند و نمی‌گذارند گرانی کمر مردم را خم کند و بیکاری بیش‌ از این ایجاد عقده کند؛‌ لذا در قانون‌گذاری نیز باید به این موارد توجه بیشتری شود.
حجت‌‎الاسلام صدیقی خاطرنشان کرد:‌ در لایحه بودجه سال 97 کل کشور نیز باید برای بخش فرهنگ نیز بودجه خوبی در نظر گرفته می‌شد اما متاسفانه در این رابطه بودجه قابل اعتنایی در نظر گرفته نشده است، باید گفت پیشرفت مسائل علمی ما منوط به بودجه است و رکود علمی ما قطعا عقب ماندن از تمدن انسانی محسوب خواهد شد.
وی رعایت اولویت،‌ فقرزدایی و توجه به اقشار آسیب دیده و پابرهنگان را از جمله موارد ضروری و مورد توجه در لایحه بودجه برشمرد و ابراز داشت: اگر بنا باشد ما در کشور به کسی هم افتخار کنیم، به شهید حججی‌ها افتخار می‌کنیم ما در صحنه‌های خطر ندیدیم که این اشراف‌ و متمولین در میدان پا پیش بگذارند.
حجت‌‎الاسلام صدیقی با بیان اینکه بیکاری،‌ بیماری و افسردگی و درنتیجه آن اغتشاش و پرخاشگری به دنبال دارد، تصریح کرد: پول باید توام با مدیریت جهادی باشد و از کاخ‌های شیشه‌ای باید بیرون آمد و حالی از بیکاران بویژه بیکاران فارغ‌‌التحصیل پرسید و همواره بر اعتنا به مردم و احترام و تحویل گرفتن آنها باید توجه شود.
وی خاطرنشان کرد: شعارهای غربی و وعده‌های کاذب اشتغال ممکن است برای قشری رای‌آور باشد اما مردم ما با ایمان هستند و به آخرت اعتقاد دارند لذا باید طلب و اعتراض آنها را شنید، اگر می‌توانید مشکلات آنها را حل کنید، اقدامی انجام دهید و اگر نمی‌توانید وعده‌های الکی به مردم ندهید. با مردم با صداقت سخن بگویید و عرصه را به آنها واگذارید. چرا که مردم همواره سنگرشان توکل بر خدا بوده است و تنها از طریق رضای خدا می‌توان مردم را راضی کرد. بیش از پیش به این موضوع بپردازید و دشمن را شاد نکنید.
رضایتمندی مردم
دستور کار مجلس و دولت باشد
‌ سیدحسین نقوی‌حسینی، سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: زمانی که من از تریبون مجلس شورای اسلامی اعلام کردم که 70 درصد مراکز تولیدی ما در شهرک‌های صنعتی تعطیل است، وزیر صنعت و معدن اعتراض کرد و من ایشان را به این شهرک‌ها بردم تا از نزدیک مشاهده کند و برای خودش جای تعجب بود.
وی اظهار داشت: اگر تا 10 ـ 15 سال قبل در برابر مجلس شورای اسلامی هر دو سه هفته یکبار یک صنف یا گروه تجمع می‌کردند در دو سال گذشته ما هر هفته بعضا شاهد حضور 3 یا 4 گروه معترض بودیم و البته باید به این اعتراضات رسیدگی می‌شد و برای حل آنها تلاش می‌شد اما به مجرد آنکه این اعتراضات روزهای اخیر مطرح شد دشمن فرصت‌طلبانه وارد میدان شد و همه نیرو و امکانات خود را به کار گرفت و از آمریکا تا رژیم صهیونیستی و کشورهای همپیمان آنها در منطقه تا سلطنت‌طلب‌ها و منافقین همه دست به دست هم دادند تا از این نمد اعتراض کلاهی برای خود بدوزند و امنیت کشور را به خطر بیندازند.
نقوی‌حسینی با تأکید بر اینکه این اغتشاشات طراحی‌شده بود و کادر برنامه‌ریز داشت، گفت: منافقین محور فعالیت‌های این اعتراضات بودند اما بار دیگر ملت ایران به صحنه آمدند و همچون 40 سال گذشته مقاومت کردند. سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: به عنوان نماینده ملت عرض می‌کنم که صدها پیامک آمد و ده‌ها مورد اعلام شد که ما اعتراض داریم اما با اغتشاش مخالفیم و خودمان در برابر اغتشاشگران می‌ایستیم و اجازه نمی‌دهیم که آنها از فرصت‌ها بهره‌برداری کنند.
وی با یادآوری سالروز دستگیری ملوانان آمریکایی متجاوز به مرزهای دریایی جمهوری اسلامی ایران، اظهار داشت: آمریکایی‌ها فراموش نمی‌کنند که ملوانان پرستاره آنها چگونه در برابر بچه‌های ساده ما گریه می‌کردند و سر تعظیم فرود آورده و در مقابل اقتدار ملت ایران به ذلت کشیده شده بودند. نقوی‌حسینی ‌ بیان داشت: ‌از این به بعد باید در دو حوزه تلاش کنیم و چشم خود را باز نگه داریم؛ اول اینکه در فضای اقتصادی انتظار داریم که مجلس، دولت و همه دستگاه‌های خدمت‌رسان رضایتمندی را محور فعالیت‌های خود قرار دهند.
مسئولی که موجب نارضایتی مردم شود در زمین دشمن است
نماینده مردم ورامین در مجلس گفت:‌ هر مسئولی که امروز با اقدام خود موجب نارضایتی مردم شود حتما در زمین دشمن بازی کرده است. وی با تأکید بر اینکه مشکلات کنونی کشور لاینحل نیست و جمهوری اسلامی ایران مشکلاتی بزرگ‌تر از این را حل کرده است، تصریح کرد: یکی از میدان‌های آزمایش برای ما همین بودجه سال 97 است و مجلس باید بکوشد بودجه‌ای را تصویب کند که رضایتمندی عمومی، اشتغالزایی، خروج از رکود و تولید ثروت محور کار قرار گیرد.
نقوی‌حسینی با تأکید بر اینکه باید مدیران متعهد و با انگیزه بر سر کار گمارده شوند، گفت: خانواده معاون یکی از وزارتخانه‌های بسیار مهم که مسئول اشتغال بود، در خارج از کشور ساکن بودند و خودش هم پس از بازنشستگی به خارج از کشور رفته بود! چگونه کسی که پس از بازنشستگی در خارج از کشور زندگی می‌کند را دعوت کرده و به او مسئولیت اشتغال کشور را سپرده‌اند؟ او چه کاری می‌تواند برای این کشور بکند؟