kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۳۴۸۶
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۶

کوتاه اقتصادی


 
  * یارانه نقدی دی‌ماه چهارشنبه قابل برداشت است. به گزارش مهر، هشتاد و سومین مرحله یارانه نقدی در ساعت ۲۴ روز سه‌شنبه ۲۶ دی‌ماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود وصبح چهارشنبه قابل برداشت خواهد بود. مبلغ یارانه نقدی کماکان ۴۵۵۰۰ تومان است.
* مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب تهران گفت: باتوجه به کاهش بارندگی‌ها نگرانی‌هایی برای تامین آب تهران به وجود آمده لذا ازهم‌اکنون تدابیری برای این مهم درنظرگرفته ایم که امیدواریم با مشکلی مواجه نشویم. محمد پرورش در گفت‌و‌گو با ایسنا، با بیان اینکه چندین گزینه برای گذر ازپیک آبی در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: روزانه جلسات متعددی برای حل مشکلات پیش رو برگزار می‌شود تا بتوانیم شرایط رابه طور کامل ارزیابی و چالش‌های پیش رو را برطرف کنیم. وی ادامه داد: طبق اعلام سازمان هواشناسی وضعیت بارش‌ها نرمال خواهد بود که همین مسئله نگرانی‌های ما را کاهش می‌دهد با این وجود می‌توان اطلاعات تکمیلی و دقیق‌تر درباره وضعیت منابع آبی تهران را نهایتا تا دوروز آینده اعلام کرد. وی افزود: مدیریت مصرف موضوعی است که مشترکان در تمام فصول باید به آن توجه داشته باشند چراکه نه تنها تهران بلکه کل کشور چندین سال است که با تنش آبی دست و پنجه نرم می‌کند.
* برنامه فروش سهام شرکت کنتورسازی ایران از اواخر هفته گذشته با هماهنگی سازمان بورس و اوراق بهادار آغاز شد. بر این اساس سهامدارانی که تمایل به فروش سهم در قیمت مورد نظر خریدار دارند، می‌توانند با مراجعه به کارگزاری‌ها سفارش فروش خود را ثبت کنند.معاون بازار شرکت بورس تهران دراین باره ابراز کرد: معاملات این شرکت خارج از ساعت معاملات بازار انجام می‌شود. علی صحرایی، افزود: سهامدارانی که تا سقف 20 هزار برگه سهام «آکنتور» را دارا هستند، می‌توانند حداکثر 2 هزار سهم به فروش برسانند و دارندگان بیش از 20 هزار سهم می‌توانند 10 درصد از موجودی سهام خود را به فروش برسانند.وی در توضیح چگونگی قیمت گذاری بیان کرد: قیمت خرید هر سهم 2هزارو 107 تومان در نظر گرفته شده است که قیمت مورد نظر خریدار است. این در حالی است که دارندگان سهام در فروش اوراق خود مختار بوده و می‌توانند تا تعیین تکلیف نهایی وضعیت شرکت، اقدام به نگهداری سهام خود کرده و پس از بازگشایی نماد، با قیمت مورد نظر سهام خود را بفروشند. معاون بازار شرکت بورس همچنین خبر داد: سهامداران می‌توانند تا سه شنبه اقدام به ثبت سفارش فروش کنند. بعد از آن نهاد ناظر با ثبت تمامی سفارش‌ها برنامه فروش را عملی می‌کند.
* گارد ساحلی ژاپن در بیانیه‌ای اعلام کرد نفتکش سانحه دیده ایرانی در آب‌های ژاپن همچنان در حال سوختن و با سرعت 2/2 کیلومتر (1/37 مایل) در ساعت در آب شناور است.به گزارش فارس به نقل از رویترز، گارد ساحلی ژاپن در بیانیه‌ای اعلام کرد نفتکش سانحه دیده ایرانی که به آب‌های منطقه انحصاری اقتصادی ژاپن وارد شده بود هنوز در حال سوختن است.این نفتکش در 286 کیلومتری(178 مایلی) شمال غرب ساکوزاکی در جزیره آمامی اوشیمای ژاپن واقع شده است و با سرعت 2/2 کیلومتر (1/37 مایل) در ساعت در آب شناور است.
* رئیس ‌انجمن پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی در مورد آخرین وضعیت واحدهای مرغ گوشتی در برابر شیوع آنفلوانزای پرندگان خاطرنشان کرد: این بیماری به واحدهای مرغ گوشتی آسیبی نرسانده، ‌اما واحدهای مرغ مادر گوشتی که به نوعی تخم‌گذار هستند و تخم‌مرغ نطفه‌دار برای تبدیل به جوجه یکروزه تولید می‌کنند، آسیب دیده است که همین امر سبب شده قیمت جوجه یک‌روزه در بازار افزایش یابد. محمد یوسفی در گفت‌وگو با فارس، افزود: قیمت جوجه یک روزه در هفته گذشته به هر عدد بالای ۲ هزار تومان رسیده و احتمال دارد از شنبه افزایش بیشتری هم داشته باشد.