kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۳۴۶۸
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۴
قناعتی

طرح جدید ترافیک فقط برای درآمدزایی‌ است






عضو سابق شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه طرح جدید ترافیک فقط برای درآمدزایی‌ و پول گرفتن از مردم است، گفت: خروجی آن هم افزایش آلودگی، ترافیک‌ و محدودیت پارکینگ‌ خواهد بود.
ابوالفضل قناعتی عضو سابق‌ شورای شهر تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با ‌اشاره به طرح جدید شهرداری تهران برای ضوابط ورود به محدوده طرح ترافیک آن را برنامه‌ای عجولانه از سوی‌ شهرداری خواند و گفت: در 4 سالی که ما در شورا بودیم‌ و امسال هم نیمی از آن را در شورا گذراندیم‌ تا روز آخر هیچ بحثی‌ در مورد این طرح نشد.
عضو سابق‌ شورای شهر تهران با بیان اینکه این لایحه هیچ پیشینه‌ قبلی در کمیسیون‌ حمل‌ونقل و ترافیک نداشته است، اظهار داشت: همین مسئله نشان می‌دهد که از برج 6 به بعد که این آقایان مسئولیت را قبول کرده‌اند، این لایحه‌ هم آمده است.
وی با طرح این پرسش که چطور می‌توان در طول 3 ماه تصمیمی‌ منطقی‌ برای کلانشهر‌ تهران که گرفتار ترافیک‌ و آلودگی فراوان است گرفت‌، افزود: بر چه مبنایی این آقایان می‌خواهند یک برنامه 40 ساله را در 3 ماه تغییر دهند؟
قناعتی با بیان اینکه در دوره قبل در برنامه‌های معاونت حمل‌ونقل و ترافیک‌ طرح LEZ را داشتیم‌، ادامه داد: طرح جدید‌ نه LEZ است و نه طرح فعلی‌، بلکه یک لایحه جدیدی است که شهرداری تهران در این چند ماه به آن رسیده‌ است.
وی با ‌اشاره به اینکه مسئولان فعلی شهرداری ادعا دارند در طرح جدید عدالت رعایت می‌شود، بیان کرد: به گفته آنها در طرح فعلی تنها یک عده خاص‌ طرح را می‌گیرند‌ و با طرح جدید می‌خواهند آن را در اختیار همه مردم قرار دهند، در حالی که هرگز این طور نیست.
قناعتی تصریح کرد: آن عده خاصی که در طرح فعلی طرح ترافیک می‌گیرند‌ قطعاً در طرح جدید هم طرح ترافیک خواهند گرفت.
وی خاطرنشان کرد: برخی سهمیه‌ها ثابت هستند و همانطور که در دوره قبل وجود داشته‌اند، در دوره بعدی هم وجود خواهند داشت و کسی نمی‌تواند آن را تغییر دهد‌.
عضو سابق‌ شورای شهر تهران ادامه داد: 90 درصد افرادی که قبلاً طرح می‌گرفتند بنا به دلایلی که قانونگذار‌ بررسی‌ کرده مشمول‌ دریافت طرح ترافیک شده‌اند و نمی‌توان با برنامه جدید آنها را محروم کرد.
قناعتی با‌اشاره به تفاوت نرخ ورود به طرح ترافیک در ساعات مختلف‌ گفت: وقتی که به این شکل برای ورود به طرح پول گرفته‌ می‌شود، مردم استقبال بیشتری می‌کنند و تبعات‌ آن افزایش ترافیک، آلودگی و فقدان پارکینگ‌ برای خودروهایی خواهد بود که وارد مرکز شهر می‌شوند.
وی با‌ اشاره به دفاعیه‌ شهرداری از این طرح مبنی بر برقراری عدالت‌ گفت: این طرح عادلانه نیست چون کسانی که پولدار هستند می‌توانند به هر تعداد که می‌خواهند خودرو وارد طرح کنند‌ و آن‌هایی که پول ندارند، نمی‌توانند وارد محدوده طرح ترافیک شوند.
قناعتی‌ خاطرنشان کرد: راه برقراری عدالت‌ در این مسئله‌ این است که برای مثال‌ تا 200 ساعت ورود خودرو‌ رایگان باشد و اگر کسی می‌خواهد بیشتر استفاده کند، پول پرداخت کند.
عضو سابق‌ شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه طرح‌ جدید بیشتر به دنبال عوارض و کسب پول است، گفت: ممکن است این عوارض برای شهرداری پول آورد‌، اما در بهداشت و درمان دولت باید 10 برابر خرج کند تا مردمی که گرفتار بیماری می‌شوند را درمان کند.
قناعتی در پایان تأکید کرد: این طرح فقط برای درآمدزایی‌ و پول گرفتن از مردم است و خروجی آن آلودگی، ترافیک و محدودیت پارکینگ‌ خواهد بود.