kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۳۴۶۳
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۱

آخرین خبرها از رانش زمین در کالیفرنیا





مقامات کالیفرنیا اعلام کردند: بر اثر رانش زمین در جنوب این ایالت، افزون بر کشته شدن ۱۷ نفر دست‌کم ۴۳ تن نیز ناپدید شده‌اند.
به گزارش خبرگزاری فرانسه، بسیاری از خانه‌ها ویران و محورهای اصلی دسترسی به این منطقه قطع شده است.
بیل براون، کلانتر سانتاباربارا در جنوب غربی کالیفرنیا، گفت: تا این لحظه دست کم 17 نفر جان خود را از دست داده و 43 نفر نیز ناپدید شده‌اند که این ارقام ممکن است تغییر کند. مقامات این منطقه پیشتر از ناپدید شدن 13 نفر در این منطقه خبر داده بودند. کلانتر شهرستان سانتاباربارا گفت: افراد ناپدید شده، به احتمال زیاد پیدا خواهند شد؛ اما ممکن است شمار کشته‌ها افزایش یابد.بارش‌های سیل‌آسای روزهای هفته گذشته که طی 10 ماه اخیر برای نخستین بار اتفاق افتاد، موجب رانش زمین در شهر کوچک مونتسیتو و دیگر شهرهای این شهرستان در شمال غربی لس‌آنجلس شد.ایالت کالیفرنیا طی دو ماه گذشته شاهد دو فاجعه طبیعی بوده است. ماه دسامبر آتش‌سوزی‎های گسترده در این ایالت صدها ساختمان را تخریب کرد و موجب شد هزاران نفر از ساکنان این منطقه را تخلیه کنند. اکنون نیز دو هفته پس از بازگشت ساکنان به خانه‎هایشان، تقریبا در همین مناطق رانش زمین اتفاق افتاده است.
آتش‌سوزی‎ها پوشش گیاهی این منطقه را به خاکستر تبدیل و شرایط را برای فاجعه‌ای که اواسط هفته گذشته روی داد، مساعد کرده است.همچنین بیش از 50 کیلومتر از بزرگراه 101 که شمال و جنوب ایالت کالیفرنیا را به هم متصل می‌‎کند، با گل و لای مسدود شده است.