kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۳۴۵۳
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۲۰
عضو شورای شهر بندرعباس:

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان نظارت بر اماکن بهداشتی را فراموش کرده است





بندرعباس- خبرنگار کیهان:
عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر بندرعباس از عدم نظارت بر اماکن بهداشتی و درمانی و همچنین اغذیه‌فروشی‌ها انتقاد کرد و بزرگترین چالش شهر را معضل بهداشتی و درمانی دانست.
پرویز سالاری در نشست شورای شهر بندرعباس با گلایه از رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: دکتر داوودی فراموش کرده که نظارت بر اماکن بهداشتی، غذاخوری و فلافل‌فروشی‌ها برعهده ایشان که دبیر عالی‌ترین شورای استان یعنی شورای سلامت که ریاست آن برعهده استاندار است را برعهده دارد.
وی خطاب به رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان افزود: آقای داوودی؛ چرا برای نظارت بر فلافل‌فروشی‌ها که هر لحظه هزاران ویروس را بین مردم توزیع می‌کنند از مجاری قانونی مانند معاونت سیاسی امنیتی و شورای تأمین استان، کمک نمی‌گیرند؟ چه کسی باید جز شورای سلامت استان بر این افراد نظارت کند؟
این عضو شورای شهر بندرعباس گفت: اعضای شورای شهر به استناد مواد قانونی که در شورای چهارم تصویب شد باید بر معضلات شهر نظارت کنند.
سالاری در بخش دیگری از سخنان خود ادامه داد: جناب استاندار؛ بیمارستان شهید محمدی تنها بیمارستان دولتی استان است اما گویا به بخش خصوصی واگذار شده و دفترچه بیمه روستایی را قبول نمی‌کنند. آیا این رواست در شهری که تنها یک بیمارستان دولتی دارد آن را به بخش خصوصی واگذار کنند؟ آیا بندرعباس درآمد ندارد که از کلینیک خصوصی این بیمارستان هم می‌خواهند درآمد کسب کنند. آقای داوودی آیا اینقدر وضع مالی شهر بندرعباس به عنوان پایتخت اقتصادی و تجاری کشور خراب است که تنها کلینیک بیمارستان دولتی استان که از جای جای آن زن، مرد و کودک روستایی برای مداوا به اینجا می‌آیند، دست رد به سینه آنها زده شود. وی خاطرنشان ساخت: این در حالی است که رهبر معظم انقلاب تأکید کرده‌اند، کسی که بیمار است باید فقط دغدغه بیماری داشته باشد نه دغدغه پزشک و دارو.
عضو فرهنگی و اجتماعی شورای شهر بندرعباس یادآور شد: آقای داوودی باید هم در رسانه‌ای که این مطالب را منتشر کرده و هم در صحن شورا نه از بنده که از ساحت مقدس شورا که نمایندگان مردم در این پارلمان محلی جمع شده‌اند بابت صحبت‌های خود عذرخواهی کند. سالاری تصریح کرد: بنا به بند 18 ماده 71 قانون شوراها، نظارت بر اماکن درمانی و بیمارستانها وظیفه شوراست و ما در شورای چهارم آن را مصوب کردیم.
عضو شورای شهر بندرعباس همچنین متولی اصلی خورها و پسماند خام فاضلاب که وارد این خورها می‌شود را دانشگاه علوم پزشکی دانست و گفت: آقای داوودی، آیا شما دبیر شورای سلامت استان هستید یا شورای شهر؟ چرا به وظیفه خودتان عمل نمی‌کنید؟ پرویز سالاری در بخش دیگری از این نطق به وضعیت بیکاری در استان پرداخت و گفت: آقای استاندار جوانان ما بیکار هستند، در حالی که بیخ گوششان صنایع بزرگی مانند شرکت نفت ستاره، فولاد، آلومینیوم و سایر صنایع تجاری و اقتصادی وجود دارد.
این عضو شورای شهر با بیان اینکه بیکاری در کنار این صنایع، جوانان بیکار را ناراحت می‌کند، از مدیران این صنایع خواست به صحن شورای شهر بیایند و فرایند جذب نیرو را توضیح دهند و درباره آن شفاف‌سازی کنند.