kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۳۴۴۷
تاریخ انتشار : ۲۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۹

شناسایی 13 کانون آلوده به آنفلوآنزای پرندگان در اصفهان


 
 
 
اصفهان- خبرنگار کیهان:
مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان گفت: از ابتدای سال تاکنون 13 کانون آلوده به آنفلوآنزای  فوق حاد پرندگان در این استان شناسایی شده است و در مجموع 301 هزار و 240 قطعه مرغ معدوم شده است.
شهرام موحدی با بیان اینکه تاکنون کانون‌های آلوده به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در سه شهرستان خمینی‌شهر‌،‌ نجف‌آباد و گلپایگان شناسایی شده‌اند. افزود: در گلپایگان 7 کانون اصلی مرغ رنگی آلوده به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان و یک کانون در شعاع یک کیلومتری این کانون‌ها شناسایی شده است که در این کانون‌ها 125 هزار قطعه مرغ و بیش از 12 هزار تخم‌مرغ معدوم شد.
وی اضافه کرد در گلپایگان 49 هزار و 240 قطعه مرغ تخم‌گذار معدوم شد. همچنین در خمینی‌شهر چهار کانون تشخیص داده شد که 103 هزار مرغ معدوم و یک هزار و 656 کیلوگرم تخم‌مرغ آلوده نابود شد.
موحدی افزود: در نجف‌آباد یک کانون  تخم‌گذار آلوده شناسایی شد که 24 هزار قطعه مرغ با 520 کیلوگرم تخم‌مرغ آلوده معدوم گشت.
وی تصریح کرد: اگر شاهد افزایش قیمت چند برابری تخم‌مرغ بودیم به‌خاطر گران شدن بیش‌از اندازه خوراک طیور از جمله ذرت بود.
مدیرکل دامپزشکی استان اصفهان با بیان اینکه استان اصفهان دارای بیشترین واحد طیور در کشور و از تنوع و تراکم بسیار بالای طیور برخوردار است افزود: امروز بیش از 40 نوع بیماری در حوزه دام و طیور در استان به صورت دقیق‌کنترل می‌شود که یکی از آنها آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان است.
وی همچنین خاطرنشان کرد تاکنون هیچ مورد انسانی از ابتلا به آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان گزارش نشده است.