kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۳۴۰۹
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۲

برگزاری مراسم تودیع و معارفه رؤسای جدید و قدیم شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور






مراسم تودیع و معارفه حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی رئیس سابق و حجت‌الاسلام محمدجواد حاج علی‌اکبری رئیس جدید شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور در مجتمع آدینه تهران برگزار
شد.
آئین معارفه و تکریم حجت‌الاسلام محمدجواد علی‌اکبری و حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی رؤسای جدید و قدیم شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه دیروز در مجتمع آدینه برگزار شد.
در این مراسم، حجت‌الاسلام محمدی‌گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری، آیت‌الله مجتهد شبستری عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت‌الله جزایری نماینده ولی‌فقیه در استان خوزستان، آیت‌الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان قزوین، حجت‌الاسلام محمدسعید مهدوی‌کنی عضو جامعه روحانیت مبارز، کامران دانشجو وزیر اسبق علوم و ائمه جماعات سراسر کشور حضور داشتند.
مقام معظم رهبری در ۱۶ دی‌ماه در حکمی، حجت‌الاسلام محمدجواد علی‌اکبری را به عنوان رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه، تعیین و از زحمات ۱۷ ساله حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی تقدیر کردند.
حجت‌الاسلام محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری یکی از سخنرانان این مراسم بود که در بخشی از اظهاراتش گفت: ائمه جمعه همواره در صف اهداف دشمن بوده‌اند و هستند و برای ائمه جمعه چه افتخاری بیش از اینکه شخصیت‌های بزرگی نظیر آیت‌الله دستغیب، شهید مدنی و شهید صدوقی جزء آن‌ها بوده‌اند. ائمه جمعه، افسران بلندپایه خط اول مقابله با آشوبگران و منافقین هستند. این نشان می‌دهد که انقلاب اسلامی آب در لانه موش ریخته است و بیداری اسلامی در کشورهای مظلوم در حال رشد است.
وی افزود: آمریکا در چهل سال گذشته با تحریک اطرافیان، به راه انداختن جنگ، کودتای نوژه و فتنه‌های متعدد یک‌لحظه از دشمنی با ما دست برنداشته و به‌طور عریان با این نظام مقدس دشمنی دارد. باید مراقب نفوذ دشمن بود چون از هر طرف بتوانند نفوذ می‌کنند هرچند آمریکایی‌ها سرشان امروز به سنگ خورده است.
محمدی گلپایگانی با اشاره به حوادث اخیر گفت: این‌ها در فتنه اخیر پیروزی را برای خود مسلم می‌دانستند و این کشورهای احمقی که به این‌ها کمک می‌کردند، برای خود برنامه‌هایی داشتند.
گلپایگانی تأکید کرد: اکثر کسانی که در اعتراضات حضور داشتند، مشکل اقتصادی داشتند اما در این میان اقلیتی سوار بر موج شد که بنابر فرمایش رهبری حسابشان از مردم جداست.
به گزارش پایگاه تخصصی مسجد، رئیس دفتر مقام معظم رهبری با اشاره به «شعار نه غزه نه لبنان» که در اغتشاشات اخیر سر داده شد، گفت: اگر ما در سوریه و غزه نمی‌جنگیدیم، مجبور بودیم در خیابان‌های تهران بجنگیم.
گلپایگانی تصریح کرد: پیش از انقلاب وقتی در قم به نماز جمعه می‌رفتیم، تعداد مردها گاهی به ۱۰ نفر هم نمی‌رسید و در بقیه شهرها هم اصلاً نماز جمعه برگزار نمی‌شد. محتوای خطبه‌های نماز جمعه باید کاملاً پرمحتوا باشد و باید بر معلومات کسی که به نماز جمعه آمده است اضافه کند که وظیفه در اختیار گذاشتن اطلاعات و معلومات به ائمه جمعه به عهده شورای سیاستگذاری است.
آیت‌الله علم‌الهدی، امام جمعه مشهد نیز در این مراسم سخنرانی کرد. وی با بیان اینکه انتخاب صفت رحمانی توسط رهبر انقلاب در حکم ریاست شورای سیاستگذاری ائمه جمعه از لطافت خاصی برخوردار است گفت: نماز جمعه باید برخوردار از رحمت رحمانی باشد و برای اینکه این خط رحمانیت گستردگی در ۹۰۰ فرمانده قرارگاه فرهنگی پیدا کند، زحمات زیادی کشیده شده و امیدواریم این زحمات با گستردگی بیشتری ادامه یابد.
علم‌الهدی ادامه داد: با توجه به وضعیت فضای مجازی و آلودگی نابکارانه مجازی، دشمن درصدد این است که رحمانیت را از نهاد نماز جمعه حذف و آن را یک‌طرفه جلوه دهد و در این راه از هیچ نفاقی پرهیز نمی‌کند. به همین دلیل برخورد با این رسانه‌ها و تقابل قوی در برابر تبلیغات دشمن امری لازم است.
حجت‌الاسلام سیدرضا تقوی رئیس سابق شورای سیاستگذاری ائمه جمعه، دیگر سخنران این مراسم گفت که رهبری از دولتی شدن امام‌جمعه پرهیز داشتند، و در ادامه، اظهار داشت: کارهایی که در این سال‌ها انجام شد، کار یک فرد نیست و من حق ندارم کار جمعی را به نام خود بزنم و پیشنهاد‌هایی که به شورا می‌بردم حضرات بزرگوار با بزرگواری خود من را کمک کردند.