kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۳۳۸۹
تاریخ انتشار : ۲۰ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۷

تأخیر در واریز سود سهام عدالت


 
  یک روز پس از زمان اعلام شده برای واریز سود سهام عدالت، معلوم شد این مبلغ برای بخشی از مردم واریز نشده و برای عده‌ای هم پس از واریز، بدون اجازه از حساب کسر گردیده است.
روز دوشنبه، 19 دیماه، رئیس ‌سازمان خصوصی‌سازی در جمع خبرنگاران حضور یافت و با تاکید بر اینکه «بابت تاخیر چند ماهه در توزیع سود سهام عدالت از مشمولان عذرخواهی می‌کنم» گفت: سود سهام عدالت همان روز به حساب مشمولان واریز می‌شود.
رئیس‌کانون بانک‌های خصوصی نیز در این رابطه اظهار کرد «تمهیدات لازم بر اساس اعلام دستگاه‌ها ایجاد و حساب‌ها برای پرداخت سود سهام عدالت آماده شده و قاعدتاً امکان واریز و برداشت سود سهام عدالت فراهم است.»
خبرگزاری تسنیم از قول کوروش پرویزیان نوشت که «شماره حساب‌ها از ماه‌ها قبل به نظام بانکی برای پرداخت اعلام شده است.»
اما روز گذشته یعنی یک روز پس از زمان اعلام شده برای واریز سود سهام عدالت، معلوم شد این مبلغ برای بخشی از مردم واریز نشده و برای عده‌ای هم پس از واریز، دوباره از حساب کسر گردیده است.
گزارش‌های دریافتی تسنیم از شهروندان نشان می‌دهد از ساعت 14 روز دوشنبه پرداخت سود سهام عدالت از سوی برخی بانک‌ها آغاز شده است ولی برخی بانک‌ها روز گذشته اقدام به پرداخت این سود به مشمولان سهام عدالت نکرده‌اند.
خبرگزاری فارس هم روز گذشته گزارش داد که سود سهام عدالت براساس گفته وزیر اقتصاد و دارایی به حساب افراد و مشمولان سهام عدالت واریز شد، اما این مسئله با اما و اگر و ابهامات متعددی روبرو است چرا که رقم‌های متفاوت به عنوان سود سهام عدالت به حساب مشمولان واریز شده است و برخی مخاطبان اعلام کردند که از سود سهام آنها نیز بدون اجازه برداشت صورت گرفته است.
یکی از این افراد گفته 26 هزار و 600 تومان سود سهام عدالت به حسابش واریز شده که مانده آن حساب نیز البته 27 هزار و 600 تومان ثبت شده اما در عین حال این مبلغ قابل برداشت نیست. سپس پیامکی از همان سود سهام واریزی آمده و نشان می‌دهد بابت «دریافت سود، معطلی، بیمه و اصل» مبلغ 26 هزار و 600 تومان کسر شده است.
همچنین فرد دیگری می‌گوید که برای او 24 هزار و 600 تومان به عنوان سود سهام عدالت واریز شده است اما پیامکی مبنی بر برداشت از آن وجود ندارد.
براین اساس برخی دیگر از مشمولان عنوان کرده‌اند هنوز سود سهام آنها واریز نشده است. بعضی از این سهامداران مانده بهای سهام 470 هزار تومانی اعلام شده از سوی دولت را نیز پرداخت کرده‌اند اما هیچ پولی به حساب آنها واریز نشده است.
در پی انتشار این اخبار، مشاور رئیس‌سازمان خصوصی‌سازی روز گذشته اعلام کرد: سود سهام عدالت برای همه در حال توزیع است و سود آن نیز مشمول مالیات،‌ بیمه و نظایر آن نیست.
سیدجعفر سبحانی با ‌اشاره به واریز سود سهام عدالت از روز چهارشنبه به حساب مشمولان به فارس گفت: ساعت 11 سه‌شنبه شب پول را سازمان خصوصی‌سازی به حساب بانک عامل (بانک ملی) ریخته و توزیع آن میان بانک‌ها در حال انجام است و با اندکی تأخیر، این سود به حساب تمامی مشمولان واریز خواهد شد.