kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۳۲۶۶
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۸
بمباران یمن اگر ادامه پیدا کند

انصارالله: به نفتکش‌ها در دریای سرخ و باب‌المندب حمله می‌کنیم


 
 رئیس شورای عالی سیاسی یمن در دیدار با معاون نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن هشدار داد، اگر حملات ائتلاف متجاوز سعودی به بندر الحدیده ادامه یابد، خطوط کشتیرانی در دریای سرخ و باب‌المندب را می‌بندیم.
«صالح‌ الصماد» رئیس شورای عالی سیاسی یمن در دیدار با «معین ‌شریم» معاون نماینده ویژه سازمان ملل در امور این  کشور هشدار داده که: «اگر ائتلاف متجاوز سعودی به حملات خود به الحدیده ادامه دهد، احتمال اقدام ما برای بستن خطوط کشتیرانی در دریای سرخ وجود دارد... ما اجازه نمی‌دهیم که آن‌ها با کشتی‌های خود از آب‌های ما عبور کنند در حالی که مردم ما از گرسنگی می‌میرند و پیش‌بینی می‌کنیم که بعد از سفر شما، ائتلاف متجاوز حملات خود به یمن را شدیدتر کند.»  الصماد در ادامه گفت که «یمنی‌ها آماده صلح هستند، اما به شرط اینکه حق مشروع آن‌ها در برخورداری از زندگی با کرامت، حفظ شود. «وی درباره بندر الحدیده همچنین موضع گرفت که «طرح‌های جزئی مطرح شده در خصوص این بندر، وقت‌کشی و از بین برنده راه‌حل‌ها است.»
سرنگونی 2 جنگنده سعودی
خبر دیگر اینکه، شبکه خبری المسیره یمن فیلمی از لحظه هدف قرار گرفتن جنگنده اف-15 عربستان توسط پدافند هوایی ارتش یمن منتشر کرد.  منابع خبری بامداد دوشنبه گزارش داده بودند ارتش یمن یک فروند جنگنده ائتلاف تحت رهبری عربستان را هدف قرار دادند.  شبکه خبری المسیره بامداد دوشنبه اعلام کرد که نیروی پدافند هوایی بامداد دوشنبه موفق شد یک جنگنده اف-15 را در آسمان صنعا (پایتخت)، با یک فروند موشک زمین به هوا هدف بگیرد. عصر یکشنبه نیز شبکه المسیره یمن اعلام کرده بود پدافند هوایی ارتش یمن و انصارالله یک فروند جنگنده وابسته به ائتلاف سعودی را در آسمان شهرستان «کتاف» در استان صعده واقع در شمال یمن منهدم کرده است. سرتیپ ستاد خلبان ابراهیم الشامی فرمانده نیروی هوایی یمن پیش‌تر نیروهای ائتلاف سعودی را از ادامه تجاوز به حریم یمن برحذر داشته و اعلام کرده بود که معادله در روزهای آینده تغییر خواهد کرد. سعودی‌ها طبق روال گذشته، خبر سرنگونی جنگنده‌های خود را تکذیب کرده‌اند.