kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۳۲۶۲
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۸
واکنش تند حماس به خیانت ارتجاع عرب

سازشکاران بدانند ذره‌ای از خاک فلسطین چشم‌پوشی نخواهیم کرد




جنبش مقاومت اسلامی «حماس» با انتقاد از خیانت ارتجاع عرب به آرمان فلسطین تاکید کرد این جنبش به هیچ کس اجازه چشم‌پوشی از حتی یک ذره خاک سرزمین فلسطین را نخواهد داد.
همزمان با انتشار گزارش‌های رسمی درباره تلاش برخی کشورهای عربی برای نزدیکی به رژیم صهیونیستی و حتی ارائه طرح واگذاری قدس به رژیم صهیونیستی از سوی عربستان و مصر، «محمود الزهار»، عضو دفتر سیاسی حماس علیه آنها موضع گرفت. الزهار گفت: «اجازه نمی‌دهیم هیچ کس حتی از یک ذره خاک فلسطین و سراسر این سرزمین که صهیونیست‌ها در سال 1948 آن را‌ اشغال کردند، چشم‌پوشی کند و هر چقدر هم نیاز به فداکاری در این راه باشد و هر چقدر هم سازشکاران در قبال سرزمین و عقیده خود کوتاهی کنند، ما اجازه این کار را نخواهیم داد.»
به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین، الزهار همچنین گفت: «فلسطین ملک یک دولت یا یک کشور نیست، بلکه متعلق به تمام مسلمانان است و ما نگهبانان وفادار آن هستیم.» دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در تاریخ 6 دسامبر2017 (15 آذر) قدس ‌اشغالی را پایتخت رژیم صهیونیستی اعلام کرد و از انتقال سفارت کشورش از تل‌آویو به قدس خبر داد. چند روز بعد برخی منابع خبری مثل رویترز فاش کردند، ترامپ این اقدام را با حمایت کشورهایی مثل عربستان و مصر انجام داده است تا اینکه حتی خبر رسید، مصر و عربستان به ترامپ پیشنهاد داده‌اند، قدس برای اسرائیل باشد و فلسطینی‌ها شهر دیگری را برای پایتختی انتخاب کنند! این تحولات پنج هفته‌ای می‌شود که با تظاهرات‌های ضدصهیونیستی در کشورهای مختلف دنیا، مواجه شده است و معترضان، تصاویر ترامپ را در کنار تصاویر پادشاه سعودی و بن‌سلمان آتش می‌زنند.
 ششمین جمعه خشم
گروه‌هاي ملي و اسلامي فلسطيني اما دیروز مردم را به شرکت در ششمین «جمعه خشم» که جمعه آينده برگزار مي‌شود، دعوت کردند.    
به گزارش شبکه تلويزيوني العالم، اين گروه‌ها همچنين از فلسطينيان خواستند در تحرکاتي که قرار است شنبه آينده در منطقه «نبي صالح» براي حمايت از خانواده‌هاي بازداشت‌شدگان، انجام شود، شرکت کنند. از روزی که ترامپ مسئله انتقال پایتخت به قدس را عنوان کرده نه تنها مردم فلسطین بلکه مردم دنیا مخالفت خود را با این تصمیم اعلام کرده‌اند چرا که همه می‌دانند این تصمیم به معنی به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی و نادیده گرفتن خواسته‌های فلسطینی‌هاست به همین دلیل از همان روز تظاهرات و اعتراض‌های سراسری صورت گرفته است که در این رابطه در غزه و کرانه باختری در حدود 18 نفر به شهادت رسیده و بیش از 5000 نفر زخمی شده‌اند.