kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۳۲۶۱
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۸

آل سعود برای نجات از موشک‌های انصارالله دست به دامان اسرائیل شد


آل‌سعود برای مقابله با موشک‌های انقلابیون یمنی دست به دامان سامانه دفاعی گنبد آهنین اسرائیل شده است.
در تجاوز سه ساله عربستان به یمن معادلات نبرد کاملا برخلاف پیش‌بینی سعودی‌ها رقم خورده و همین مسئله باعث بن‌بست سیاست‌های آل سود شده است. در این میان ارتقای موشک‌های یمنی به چالش اصلی ریاض تبدیل شده است. عربستان که با سامانه دفاعی پاتریوت تصور می‌کرد می‌تواند در برابر هرگونه حمله موشکی انصارالله یمن مقاومت کند چندین بار کاملا مغلوب موشک‌های بالستیک یمن شده است. در مهم‌ترین عملیات موشکی انصارالله، کاخ «الیمامه» به عنوان مقر اصلی پادشاه سعودی در ریاض هدف حمله موشکی قرار گرفت و سامانه‌های دفاعی عربستان قادر به رهگیری و انهدام موشک بالستیک نشدند. اگر چه مدعی شدند این موشک به هدف نخورد! علاوه ‌بر این در دو عملیات دیگر ریاض با موفقیت هدف حمله موشکی قرار گرفت. به همین دلیل ریاض به دنبال آن است تا با کمک گرفتن از اسرائیل بتواند از تهدید موشک‌های انصارالله در امان بماند.
در همین ارتباط، روزنامه «جروزالم پست» اعلام کرده عربستان در تلاش است تا برای مقابله با موشک‌هایی که از سوی یمن شلیک می‌شود، سامانه «گنبد آهنین» را از رژیم صهیونیستی خریداری کند. کانال ۱۰ اسرائیل نیز گزارش داده عربستان از طریق کانال‌های غیرمستقیم علاقه‌مندی خود برای خرید سامانه گنبد آهنین از اسرائیل را اعلام کرده است.
پیش از این هم روزنامه‌ای سوئیسی به نقل از یک تاجر سلاح اروپایی در ریاض گفته بود سعودی‌ها مسئله خرید سلاح از اسرائیل را مورد بررسی قرار می‌دهند و از تجهیزات نظامی تولید رژیم صهیونیستی در ابوظبی بازدید کرده‌اند. با وجود اینکه ریاض روابط دیپلماتیک علنی با تل‌آویو ندارد اما این نشریه سوئیسی در گزارش خود عنوان کرده بود که همکاری اطلاعاتی اسرائیل و عربستان پیشرفتی «قابل توجه» داشته است.
خرید سامانه دفاعی گنبد آهنین مهر تایید دیگری بر روابط عربستان و اسرائیل است. روابطی که به اذعان رسانه‌های اروپایی در جهت مقابله با نفوذ ایران در حال گسترش است. این خرید همچنین می‌تواند دلیل خوبی بر صحت اظهارات انصارالله درباره موفقیت‌آمیز بودن عملیات‌های موشکی علیه عربستان باشد!