kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۳۱۶۵
تاریخ انتشار : ۱۸ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۱۸

جلسات پی‌درپی کابینه امنیتی اسرائیل با موضوع نفوذ گسترده ایران و مقاومت در منطقه


نفوذ گسترده متحدان ایران در میان مردم منطقه مهم و استراتژیک غرب آسیا خواب صهیونیست‌های ‌اشغالگر را آشفته کرده طوری که خبر رسیده طی روزهای اخیر، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی پی‌در‌پی در حال برگزاری نشست جهت چاره‌جویی در این باره است.
با اینکه رسانه‌ها و منابع خبری صهیونیستی از درج اخبار و اطلاعات مربوط به تشکیل کابینه امنیتی رژیم‌ صهیونیستی، آن هم به دفعات زیاد منع شده بودند اما برخی منابع اعلام کرده‌اند نگرانی تل‌آویو از قدرت ایران و حزب‌الله موجب شده تا کابینه امنیتی بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی طی روزهای اخیر برای بررسی تهدیدات در مرزهای شمالی فلسطین ‌اشغالی چندین بار تشکیل جلسه دهد.
در این باره روزنامه «تایمز اسرائیل» نوشته، «به دلیل محدودیت‌هایی که ارتش اسرائیل برای انتشار جزئیات این جلسات اعمال کرده، اطلاعاتی از محتوای آنها به بیرون درز نکرده ‌اما گفته می‌شود این جلسات اهمیت بسیار بالایی داشته‌اند.»
در ادامه گزارش این روزنامه می‌خوانیم: «مباحثات این جلسه بیشتر روی فعالیت‌های نیروهای وابسته به ایران و جنبش حزب‌الله در سوریه و لبنان متمرکز بوده است، همچنین در این جلسات محرمانه درباره آماده شدن برای روزی که جنگ در سوریه پایان می‌یابد و بشار اسد و ارتش این کشور کنترل تمام مناطق را به دست بگیرند، صحبت شده است. نتانیاهو در این جلسات از حضور ایران در سوریه و لبنان بسیار ابراز نگرانی کرده است.»
گفتنی است، تروریست‌های تکفیری در چند سال گذشته صراحتا اعلام کردند با اسرائیل سر جنگ ندارند. به عبارتی، رژیم صهیونیستی تنها رژیمی است که تروریست‌های تکفیری علیه آنها وارد عمل نشدند و در مقابل صهیونیست‌ها نیز تا توانستند از آنها به ‌اشکال مختلف حمایت کرده و مجروحین آنها را نیز درمان کردند. بنابراین شکست تکفیری‌ها آن هم به دست ایران و متحدانش، طبیعی است که باعث نگرانی و وحشت صهیونیست‌ها شود، به ویژه اینکه با این شکست، محبوبیت و نفوذ ایران در منطقه بیش از گذشته شده است. اسرائیل همواره از اینکه جبهه مقاومت درگیر تکفیری‌ها شده و به زعم آنها در حال تحلیل رفتن است، ابراز خوشحالی کرده‌اند و از همین روی، اقدام به تقویت تروریست‌ها می‌کردند.