kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۳۱۱۷
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۸
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش خبر داد

ممنوعیت تدریس زبان انگلیسی در مدارس ابتدایی






دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: تدریس زبان انگلیسی در مدارس ابتدایی دولتی و غیر‌دولتی، در ساعات رسمی و غیررسمی مدارس ممنوع است و در صورت مشاهده برخورد خواهد شد.
مهدی نوید ادهم به خبرگزاری صدا و سیما گفت: متأسفانه دیده می‌شود در برخی دبستان‌ها کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی به عنوان کلاس‌های فوق برنامه دایر می‌کنند و برای تشکیل این کلاس‌ها از اولیای دانش‌آموزان شهریه می‌گیرند که این تخلف است.
نوید ادهم افزود: برنامه آموزش و پرورش در دوره ابتدایی تقویت زبان فارسی و فرهنگ ایرانی اسلامی دانش‌آموزان است و آموزش زبان‌های خارجی در دوره ابتدایی به هیچ عنوان توصیه نشده است و آموزش این زبان از دوره اول دبیرستان قابل اجراست.
وی با‌اشاره به تأسیس مدارس نمونه دولتی، اظهارداشت: تأسیس مدارس نمونه دولتی در شهر‌ها بر اساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش ممنوع است و فعالیت این مدارس در شهر‌ها و مناطق برخوردار خلاف قانون است.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: مدارس نمونه دولتی طبق قانون باید در مناطق محروم و روستایی و برای افزایش کیفیت خدمات آموزشی و برابری تحصیلی دانش‌آموزان روستایی با مناطق شهری و برخوردار تشکیل شود.
نوید ادهم تأکید کرد: متأسفانه در سال‌های اخیر برخی مدارس نمونه دولتی در شهر‌های بزرگ تأسیس شده و دانش‌آموز پذیرفته‌اند که این خلاف مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش است.
وی همچنین درباره فعالیت مدارس هیئت امنایی گفت: تنها اختلاف مدارس هیئت امنایی با مدارس عادی نحوه مدیریت مدرسه به صورت هیئت امنا و برای افزایش کیفیت آموزشی است و دریافت هر گونه وجه در این مدارس در صورت ارائه نکردن کلاس‌های فوق برنامه در ساعات غیر درسی ممنوع است.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: مدیران برخی مدارس هیئت امنایی بدون تشکیل هیچ کلاس فوق برنامه و تنها به بهانه هیئت امنایی بودن مدرسه از اولیا شهریه می‌گیرند که این خلاف مقررات آموزش و پرورش است.