kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۳۰۲۶
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۴
مدیر مسئول کیهان در گفت‌وگو با فارس:

داعش در پلیدی باید پیش آشوبگران لُنگ بیندازد



مدیر مسئول کیهان گفت: داعش اگرچه بی‌دین بود ولی برای حفظ ظاهر هم که شده به اسلام و قرآن اهانت نمی‌کرد ولی آشوبگران آشکارا شعار «نه اسلام، نه قرآن سر دادند» و از این روی باید گفت، داعش در پلیدی و خباثت باید پیش آنها لنگ بیندازد.
حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان در گفت‌وگو با فارس، درخصوص مقایسه آشوبگران با داعش و اینکه آنان را «تفاله داعش» نامیده بود، گفت: فقط نیم نگاهی به اقدامات آشوبگران طی چند روز گذشته به وضوح نشان می‌دهد که داعش در پلیدی و خباثت باید پیش آشوبگران لنگ بیندازد.
وی در ادامه اظهار داشت: آشوبگران تمامی جنایات داعش را در مقیاسی متناسب با شمار اندک خود مرتکب شده‌اند. داعش آدمکشی می‌کرد و آشوبگران نیز انسان‌های بی‌گناه را به قتل می‌رساندند، داعش حسینیه‌ها و مراکز دینی را به آتش می‌کشید و مخصوصا از امام حسین علیه‌السلام سینه پر کینه‌ای داشت که آشوبگران هم دقیقا به همین جنایات دست زدند و آنها نیز بیش از همه نسبت به حسینیه‌ها کینه ورزیدند.
شریعتمداری تاکید کرد: داعش مقبره و مرقد اولیاءالله را تخریب کرده و آتش می‌زد که آشوبگران هم هرجا دستشان رسید، از این اقدام پلید و پلشت خودداری نکردند. داعش اموال عمومی را تخریب و به ویرانه تبدیل می‌کرد و آشوبگران نیز چنین کردند. داعش مورد حمایت آشکار اسرائیل بود تا آنجا که ابوبکر بغدادی می‌گفت اولویت ما مبارزه با اسرائیل نیست و صهیونیست‌ها مجروحان داعش را در بیمارستان‌های حیفا و تل‌آویو مداوا می‌کردند و نتانیاهو به ملاقات آنها رفته و با مجروحان داعش عکس می‌گرفت و منتشر می‌کرد، در اینجا هم آشوبگران شعار نه غزه، نه لبنان را سر می‌دادند، یعنی دقیقا همان دستورالعمل صریح ابوبکر بغدادی در حمایت از اسرائیل را دنبال می‌کردند.
مدیر مسئول کیهان در ادامه گفت: داعش کینه عمیقی از سردار سلیمانی داشت، یعنی همان کینه‌ای که اسرائیل از این سردار سرافراز اسلام دارد، آشوبگران هم تصویر سردار سلیمانی را پاره کرده و علیه او شعار می‌دادند.
وی افزود: اما داعش پرچم آتش نمی‌زد که اینها زدند. داعش اگرچه بی‌دین بود ولی برای حفظ ظاهر هم که شده به اسلام و قرآن اهانت نمی‌کرد ولی آشوبگران علنا شعار «نه اسلام، نه قرآن سر دادند» و از این روی باید گفت، آشوبگران پلیدتر از داعش بوده‌اند و داعش در پلیدی و خباثت باید پیش آنها لنگ بیندازد.
مدیر مسئول کیهان تصریح کرد: توضیح این نکته نیز ضروری است که حساب کسانی که فریب تابلوی آشوبگران را خورده و نادانسته به آنها پیوسته بودند از حساب آشوبگران جداست، این عده به علت نارضایتی از مشکلاتِ این روزها نظیر سختی معیشت و بیکاری و گرانی لگام گسیخته که حاصل ناکارآمدی دولت است، به میدان آمده بودند که بعد از پی بردن به هویت واقعی آشوبگران عرصه را ترک کردند و بدیهی است که دولت نباید و نمی‌تواند بازهم بی‌توجه به مشکلاتی که برای مردم پدید آورده به مسیر قبلی ادامه بدهد.