kayhan.ir

کد خبر: ۱۲۲۹۶۱
تاریخ انتشار : ۱۶ دی ۱۳۹۶ - ۲۱:۴۷

پلیس آمریکا در سال 2017 چند نفر را کشت؟ واشنگتن‌پست گزارش می‌دهد



سرویس خارجی-
بنابر اعلام روزنامه«واشنگتن پست» ، پليس آمريکا در سال 2017 حدود 1000 نفر را به ضرب گلوله از پای درآورده است که این رقم، بیش از افرادی است که در سال 2016 کشته است.
شاید بارزترین ویژگی نظام لیبرال دموکراسی غربی اعمال استانداردهای دوگانه باشد. طی یک سال گذشته هزاران نفر در یمن کشته و مجروح شده‌اند بیش از یک میلیون نفر وبا و دیفتیری گرفته و هزاران نفر هم از این بیماری جان باخته‌اند. در سوریه، عراق، افغانستان و لیبی وضعیت انسانی فاجعه باری طی سال گذشته رقم خورده و همین طور در میانمار که هزاران نفر طی یک سال گذشته کشته، زخمی و سوزانده شده‌اند، ده‌ها هزار نفر نیز از خانه و کاشانه خود آواره شده‌اند. اما در هیچ کدام از این موارد آمریکا تلاشی برای طرح آن در شورای امنیت نه تنها نکرده بلکه با دولت‌های بانی این جنایت‌ها مثل رژیم سعودی و رژیم میانمار همکاری‌های نزدیک نیز داشته است.
شاید برای عده‌ای باورکردنی نباشد اما در خود آمریکا وضعیت فاجعه بارتر است. دولت آمریکا که قادر نیست امنیت مردم خود را حفظ کند نگران امنیت مردم سایر مناطق جهان است. آمار کشتار‌های گروهی اعم از حملات تروریستی و کشتارهایی که پلیس آمریکا انجام می‌دهد، یا جنایت‌هایی که توسط خود مردم این کشور انجام می‌شود، سال به سال در حال افزایش است. براساس اظهارات مقامات سیاسی این کشور سالانه چیزی حدود 33 هزار نفر در آمریکا با اسلحه و از سوی خود مردم به قتل می‌رسند و این به معنای کشته شدن 90 نفر در روز با شلیک اسلحه است.
واشنگتن پست اما طی گزارشی از کشتار نزدیک به 1000 آمریکایی در سال گذشته میلادی تنها توسط پلیس این کشور خبر داده و نوشته، « سومين سال متوالي، پليس در سراسر آمريکا تقريبا هزار نفر را هدف اصابت گلوله قرار داد و کشت.»
گزارش بانک اطلاعاتي واشنگتن پست که تيراندازي‌هاي مرگبار را رصد مي‌کند، نشان مي‌دهد پليس آمريکا در سالی که گذشت 987 نفر را به ضرب گلوله کشته که از تعداد افراد کشته شده در سال 2016 بيشتر است.
 این گزارش می‌افزاید: «از سال 2015، واشنگتن پست جزئيات دو هزار و 945 مورد مرگ بر اثر تيراندازي را که از اخبار محلي، سوابق دولتي و شبکه‌هاي اجتماعي جمع‌آوري شده، ثبت کرده است. به رغم اين که بسياري از الگوها سال به سال، ثابت مانده ولي تعداد مردان سياه‌پوست غيرمسلح که در سال 2017 کشته شده‌اند، در مقايسه با دو سال قبل کاهش يافته است. پارسال، پليس 19 مرد سياه‌پوست غيرمسلح را کشت اما سال 2015، پليس 36 مرد سياه‌پوست غيرمسلح را به ضرب گلوله از پای درآورد.
در پایان این گزارش می‌خوانیم: «کارشناسان مي گويند نمي‌دانند چرا آمار سالانه نشان دهنده نوسان چنداني نيست. تعداد افراد کشته شده به ‌دست پليس در سال 2017 تقريبا مشابه آمار 995 قرباني در سال 2015 است. تيراندازي‌هاي پليس پس از آن مورد موشکافي سراسري قرار گرفت که يک نوجوان سياه پوست غيرمسلح از حومه سن لوئيس ماه اوت سال 2014 به ضرب گلوله يک مامور سفيدپوست پليس کشته شد. مرگ مايکل براون 18 ساله به اعتراضات گسترده منجر و باعث شد يک کميسيون کاخ‌سفيد خواستار اصلاحاتي شود. این اعتراض‌ها در نهایت به تشکیل جنبش «جان سياه‌پوستان اهميت دارد»، منجر شد.